جمع‌آوری روزانه حدود هزار تن پسماند در ایام نوروز

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم از فعالیت‌ ۳ هزار نیروی شهرداری قم در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ۲۸ اسفندماه، هر شب حدود هزار تن زباله توسط ۶۰ دستگاه خودروی مکانیزه حمل پسماند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری روزانه حدود هزار تن پسماند در ایام نوروز
شناسه : 66755 | انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: در مجموعه شهرداری قم با برنامه‌ریزی‌هایی که از یک ماه گذشته انجام شد، ۱۰ کمیته و ۸ ستاد خدمات‌رسانی شکل گرفت و جلسات متعددی به‌منظور هماهنگی امور برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸ ستاد اجرایی در ورودی‌های شهر مستقرشده است، گفت: این ستادها باهدف راهنمایی زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسافران نوروزی از همان مبادی ورودی شهر به مقاصدشان برپاشده که این برنامه باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک‌های سنگین در هسته مرکزی شهر می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم ابراز کرد: شهرداری قم ۶ بوستان فدک، امام رضا (ع)، غدیر، نیایش، حضرت مهدی (عج) و هاشمی را با امکان نصب بیش از ۵ هزار تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه همه خدمات رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران در این بوستان‌ها توسط شهرداری هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده است، اذعان کرد: هزار و ۵۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و استراحتگاه‌ها آماده‌سازی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با تأکید بر اینکه اسکان موقت در بوستان‌های شهر از ۲۷ اسفندماه آغازشده، اضافه کرد: با استقرار تیم‌های آتش‌نشانی و همکاران تخلفات شهری، ایمنی و اقدامات تأمینی در بوستان‌ها انجام‌شده و با توجه به برودت هوا در زمینه استفاده از لوازم گرمایشی توسط مسافران در چادرها، تیم‌هایی با استفاده از دوربین‌های حرارتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری، نظارت و کنترل این موضوع را برای حفظ ایمنی زائران و مسافران نوروزی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جمع‌آوری پسماندهای شهری، از ۲۸ اسفندماه، هر شب حدود هزار تن زباله توسط ۶۰ دستگاه خودروی مکانیزه حمل پسماند از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: نزدیک به ۳ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری، ستادی، تخلفات شهری و آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل برای این ایام هستند.

میرهادی خاطرنشان کرد: برای آراستگی شهر در نوروز ۱۴۰۲، رنگ‌آمیزی جداول شهر، سطل‌های زباله و تابلوهای سطح شهر و… انجام‌شده و همچنین اقدامات لازم در ستادهای هشت‌گانه شهرداری برای هدایت زائران به اماکن اقامتی و اسکان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.