اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در ۱۵ بوستان سطح شهر ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان قم
شناسه : 66747 | انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات کمیته بوستان‌ها و حریم حرم قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم، اظهار داشت: از زمان تشکیل این کمیته، برنامه‌های متنوعی در سطح بوستان‌های هدف و همچنین اطراف حرم مطهر اجراشده است.

وی، اجرای طرح کریمه اهل‌بیت(س) و پیش‌بینی برنامه‌های متنوع در قالب این طرح در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مناسبتی در همین راستا در ۱۵ بوستان هدف و ۶ بوستان کمپ زائر و مسافر نوروزی در حال اجراست.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم یادآور شد: از بین ۱۵ بوستان برنامه‌ریزی‌شده ، ۶ بوستان علوی، مهدی، هاشمی، بنیادی و غدیر و نجمه جزو بوستان‌های شهری بشمار می‌روند و سایر بوستان‌ها نیز جزو بوستان‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

وی اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی کمیته بوستان‌ها و حریم حرم یادکرد و اذعان کرد: برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی متعددی نیز در همین خصوص به‌صورت روزانه در حال اجرا است.

مسئول کمیته بوستان‌ها و حریم حرم قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم ادامه داد: نشر پیام‌های فرهنگی با موضوع اقامه نماز، عفاف و حجاب و سایر مباحث فرهنگی و ارزشی جزو اقدامات روزانه و مستمر این کمیته در سطح بوستان‌ها و همچنین اطراف حرم مطهر است.

طباطبایی نژاد با اشاره به استقرار ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح بوستان‌ها نیز، عنوان کرد: در این ایستگاه‌ها، غرفه‌های مختلفی مانند عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، تبیین دستاوردهای انقلاب و نمایش فیلم دایر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز علاوه بر بسترسازی بر توسعه ورزش همگانی، زیرساخت‌های لازم جهت اجرای رشته‌های مختلف ورزشی مانند دارت، تنیس روی میز، فوتبال دستی، فریزبی، طناب‌کشی، طناب زنی و … انجام‌گرفته است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایستگاه فرهنگی حریم حرم نیز در میدان آستانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با موضوع عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی عمومی در خدمت زائران و شهروندان است.

به گفته وی، استیج فرهنگی« آستان بهشت» نیز ویژه شب‌های ماه رمضان و ایام نوروز در میدان آستانه حرم مطهر با برنامه‌های مختلف نمایش، سرود، شعرخوانی و مسابقه راه‌اندازی می‌شود.

طباطبایی نژاد در پایان گفت: استیج فرهنگی«شهر بهشت» نیز با اجرای برنامه‌های متنوع به‌صورت چرخشی در سطح بوستان‌های شهر و در جوار مساجد به اجرا گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.