اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در ۱۵ بوستان سطح شهر ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ بوستان قم
شناسه : 66747 | انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات کمیته بوستان‌ها و حریم حرم قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم، اظهار داشت: از زمان تشکیل این کمیته، برنامه‌های متنوعی در سطح بوستان‌های هدف و همچنین اطراف حرم مطهر اجراشده است.

وی، اجرای طرح کریمه اهل‌بیت(س) و پیش‌بینی برنامه‌های متنوع در قالب این طرح در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مناسبتی در همین راستا در ۱۵ بوستان هدف و ۶ بوستان کمپ زائر و مسافر نوروزی در حال اجراست.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم یادآور شد: از بین ۱۵ بوستان برنامه‌ریزی‌شده ، ۶ بوستان علوی، مهدی، هاشمی، بنیادی و غدیر و نجمه جزو بوستان‌های شهری بشمار می‌روند و سایر بوستان‌ها نیز جزو بوستان‌های منطقه‌ای محسوب می‌شوند.

وی اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی کمیته بوستان‌ها و حریم حرم یادکرد و اذعان کرد: برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی متعددی نیز در همین خصوص به‌صورت روزانه در حال اجرا است.

مسئول کمیته بوستان‌ها و حریم حرم قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم ادامه داد: نشر پیام‌های فرهنگی با موضوع اقامه نماز، عفاف و حجاب و سایر مباحث فرهنگی و ارزشی جزو اقدامات روزانه و مستمر این کمیته در سطح بوستان‌ها و همچنین اطراف حرم مطهر است.

طباطبایی نژاد با اشاره به استقرار ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح بوستان‌ها نیز، عنوان کرد: در این ایستگاه‌ها، غرفه‌های مختلفی مانند عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، تبیین دستاوردهای انقلاب و نمایش فیلم دایر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز علاوه بر بسترسازی بر توسعه ورزش همگانی، زیرساخت‌های لازم جهت اجرای رشته‌های مختلف ورزشی مانند دارت، تنیس روی میز، فوتبال دستی، فریزبی، طناب‌کشی، طناب زنی و … انجام‌گرفته است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایستگاه فرهنگی حریم حرم نیز در میدان آستانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با موضوع عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و خدمات‌رسانی عمومی در خدمت زائران و شهروندان است.

به گفته وی، استیج فرهنگی« آستان بهشت» نیز ویژه شب‌های ماه رمضان و ایام نوروز در میدان آستانه حرم مطهر با برنامه‌های مختلف نمایش، سرود، شعرخوانی و مسابقه راه‌اندازی می‌شود.

طباطبایی نژاد در پایان گفت: استیج فرهنگی«شهر بهشت» نیز با اجرای برنامه‌های متنوع به‌صورت چرخشی در سطح بوستان‌های شهر و در جوار مساجد به اجرا گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.