آمادگی کامل بوستان‌های قم در نوروز و ماه رمضان

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم گفت: همه بوستان‌های سطح شهر آماده میزبانی و ارائه خدمات به مسافران و شهروندان هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی کامل بوستان‌های قم در نوروز و ماه رمضان
شناسه : 66715 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری با اعضای شورای شهر قم، با تبریک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و معنویت اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم از سه ماه قبل از نیمه شعبان با پیش‌بینی تمهیدات همه‌جانبه و بسیج همه امکانات و تجهیزات و ادوات و ظرفیت‌ها، استقبال از نیمه شعبان و ایام آخر سال و ایام نوروز و ماه رمضان را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه این ستاد با برگزاری جلسات مستمر به ریاست شهردار، معاونین و سایر همکاران برگزار شد و تلاش کرد شرایط را به نحو مطلوب برای میزبانی زائران و مسافرین و همشهریان در ایام نوروز و ماه رمضان مهیا سازد، گفت: در این راستا ستادهای اجرایی ۸ گانه و کمیته‌های ده‌گانه فعالیت خود را آغاز کردند و با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و سازمان‌های تابعه و معاونت ترافیک و شهرداران مختلف مناطق برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با تأکید بر اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه بهبود سیما و منظر شهری، مدیریت یکپارچه پسماندهای شهری و اسکان زائرین انجام‌شده است؛ همه بوستان‌های سطح شهر برای ارائه خدمات به زائران و مسافرین شهروندان در حال آمادگی به سر می‌بردند.

وی تصریح کرد: در این راستا ۶ بوستان به‌صورت ویژه برای استراحت، کمپینگ و اقامت موقت زائرین و مسافرین و تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی و مهیا شد تا در صورت برودت هوا و بارش باران بتوان از این ظرفیت برای میزبانی استفاده کرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سرمای هوا، در شب نخست ۴ هزار تخته چادر را در فضاهایی که از پیش طراحی‌شده بود اسکان دادیم، همچنین با توجه به برنامه‌ریزی قبل از اسکان زائر و مسافر، عوامل آتش‌نشانی و تخلفات شهری و راهنمای زائرین در این فضاها حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه دراین‌ارتباط برای مباحثی چون عدم ورود منابع حرارتی از قبیل پیک‌نیک در مراکز اسکان پیش‌بینی لازم انجام و با دوربین‌های حرارتی، وضعیت مورد بررسی قرار گرفت، یادآور شد: علیرغم حضور تعداد زیادی از زائران، با تمهیدات لازم ایمنی، هیچ‌گونه گزارشی از حوادث همچون گازگرفتگی و آتش‌سوزی نداشتیم.

اصفهانیان‌مقدم اضافه کرد: شرایط خوبی ازنظر آذین‌بندی و بهبود سیما و منظر شهری و تنظیف محیط شهر در مناطق ۸ گانه و مراکز اسکان قم حاکم است.

به گفته وی، در کنار موضوعاتی که در رابطه با ارائه تسهیلات رفاهی زائران وجود داشت؛ با توجه به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز، مباحث فرهنگی نیز در بوستان‌ها در ارتباط با عفاف و حجاب و ایثار و شهادت و اقامه نماز جماعت در بوستان‌ها با هماهنگی لازم انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی امام جماعت‌ها در بوستان‌ها، ارائه خدمات برای ساعات بعد از افطار تا سحر مورد تأکید قرار گرفت، اظهار داشت: در این ایام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با محوریت سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی به‌طور یکپارچه در هسته مرکزی شهر و پیرامون حرم و جمکران حضور دارند تا در تسهیل امور و عبور زائران و شهروندان برای استفاده از بوستان‌ها خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم تصریح کرد: تا این لحظه در ارزیابی‌های انجام‌شده رضایت خوبی از سوی زائرین و مسافرین اعلام‌شده است، همچنین در بازده اول ایام نوروز ۵۱ درصد ورودی به قم افزایش یافت و در حال حاضر میانگین متعادل به ۲۱ درصد رسیده است.

اصفهانیان‌مقدم خاطرنشان کرد: با این اوصاف شرایط مساعدی برای میزبانی از زائران فراهم است و امیدواریم با تعامل بتوانیم در ایام باقی‌مانده خادمین خوبی برای زائرین و مسافرین و همشهریان باشیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.