سرانه ۸۰۰ هزار تومانی هر شهروند قمی از خدمات شهرداری

شهردار قم، سرانه هزینه‌های شهری هر فرد قمی را سالانه حدود ۸۰۰ هزار تومان برشمرد و با انتقاد از بی‌ثباتی اقتصادی، گفت: متأسفانه تورم‌ فزاینده و افزایش قیمت‌ها سبب تجدید چندباره قراردادها شده و این موضوع مشکلات فراوانی را برای شهرداری ایجاد کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرانه ۸۰۰ هزار تومانی هر شهروند قمی از خدمات شهرداری
شناسه : 66702 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار نوروزی با تعدادی از کارکنان شهرداری با اشاره به فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری و اهمیت اطلاع‌رسانی این خدمات به مردم اظهار داشت: فعالیت‌های شهرداری در پیش روی مردم بوده و آنان بهترین قاضی هستند ولی باید زوایای پنهان این خدمات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه همچنان بخش اعظمی از مردم و حتی نخبگان فکر می‌کنند که شهرداری نهادی دولتی است، ابراز کرد: ۲۶ خدمت شهرداری در بخش‌های مختلف در مالیات بر ارزش‌افزوده تجمیع شده و در این شرایط مالیات بر ارزش‌افزوده تنها گوشه‌ای از حق‌وحقوق شهر است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تنها کمک‌هزینه شهرداری قم در بخش اتوبوس‌رانی برای خدمات‌رسانی است، افزود: این حجم کارهای عمرانی، خدماتی، فضای سبز، ترافیکی و…. همه با عوارض مردم بوده که باید ابعاد این خدمات به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به برخی از سختی‌های کار اجرایی در مجموعه شهرداری و خاطرنشان کرد: شهرداری در همه عرصه‌ها نقش پررنگ داشته و انتظارات و درخواست‌ها از این مجموعه بالاست و به‌نوعی برخی‌ها از شهرداری بدون در نظر گرفتن بسیاری از شرایط انتظار دارند.

سقائیان‌نژاد، سرانه هزینه‌های شهری هر فرد قمی را حدود ۸۰۰ هزار تومان برشمرد و با اعلام میزان چند برابری این سرانه در کلان‌شهرهای دیگر یادآور شد: باید این میزان هزینه برای هر فرد قمی به مردم اطلاع‌رسانی شود تا شهروندان بدانند حتی بدون پرداخت عوارض، این هزینه برای افراد در سطح شهر صورت می‌گیرد و به‌نوعی این هزینه‌ها، یارانه پنهان است.

وی هزینه‌های سربار و تورم‌زا در هزینه شهر را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: متأسفانه تورم‌های فزاینده و افزایش قیمت‌ها سبب تجدید چندباره قراردادها شده که این موضوع سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای شهرداری شده است.

شهردار قم در پایان کار در شهرداری را جهاد دانست و افزود: از رفتگر تا شهردار همه یکسان و به صورت‌های مختلف شریک در اداره شهر هستند و باید قدردان این خدمتگزاری به مردم باشیم.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.