اجرای پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از راه‌اندازی پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی شهر قم ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: متأسفانه در سال جاری و در اواخر سال گذشته، تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌ها در ورودی شهر را نداشتیم و فقط ۴ دستگاه در فضاسازی شهر همکاری و مشارکت داشتند، درحالی‌که شهر متعلق به همه همگان بوده و همه دراین‌باره دارای رسالت هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی قم
شناسه : 66690 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در گفت‌وگویی در خصوص اقدامات انجام‌شده در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، تبلیغات محیطی است که به‌عنوان یکی از رسانه‌های مؤثر از آن استفاده می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و حضور زائران، در تلاش هستیم، خاطرات خوبی در ذهن مخاطب بوجود آوریم، بر این اساس بنا شد پویشی به نام «عید و رمضان» در سازه‌های محیطی، صداوسیما و فضای مجازی ایجاد شود.

به گفته وی، در تبلیغات محیطی نوروز با استفاده از شعار و شعر و مطالب مناسب ویژه آداب نوروز و سفارشات اخلاقی و اجتماعی توصیه‌شده در بعد اعتقادی و اجتماعی، اقدامات خوبی در قالب پویش عید و رمضان رقم خورد.

کلانترزاده همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش «ستاره‌های زمین» با هدف احیای مجالس انس با قران و محافل قرآنی خانگی در قم، ابراز کرد: در کنار برنامه‌های حرم و ترتیل خوانی و اجتماعات جمکران بنا بر توصیه آیات قرآن و برگرفته از روایات، این پویش راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان در این پویش می‌توانند عضو شوند، گفت: یکی از رسالت‌ها در حوزه مدیریت شهری این بوده که زائران مشرف شده به قم با عناصر اعتقادی مناسب روبرو شوند و باید این موضوعات پررنگ‌تر شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم یادآور شد: در این راستا با هماهنگی قرارگاه ۱۹ دی، طرح حجاب و عفاف و رعایت آن به‌ویژه با گوشزد نکات قانونی در تبلیغات محیطی، پررنگ دیده‌شده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص از ورودی شهر تا مبادی و فضاهای مختلف تبلیغات شهری، درخواست‌ها رعایت حجاب و فریضه الهی و عنایت به حرمت شهر قم است که با هنرنمایی این موضوع موردتوجه قرار گرفت.

به گفته کلانترزاده، در قالب این پویش ۴ هزار مترمربع بنر در سطح شهر بر ۲۵۰ سازه شهری نصب شد که شامل شعار سال، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوروز و ماه رمضان و آداب و توصیه‌ها بود.

وی ادامه داد: این بنرها ویژه راهنمایی مسیر برای زائران، دسترسی آسان به پارکینگ‌ها، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، تفرج‌گاه‌ها، استراحتگاه‌ها و جایگاه‌های اسکان زائرین و مقوله حجاب و عفاف و موارد ۱۲ گانه‌ در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری و در اواخر سال گذشته، تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌ها در ورودی شهر را نداشتیم و فقط ۴ دستگاه در فضاسازی شهر همکاری و مشارکت داشتند، درحالی‌که شهر متعلق به همه همگان بوده و همه دراین‌باره دارای رسالت هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در زمینهٔ راهنمایی مسیر و توصیه‌های امنیتی، انتظامی و سلامتی زائران دارای وظایفی هستند و تعدادی نیز در معرفی فضاهای گردشگری شهر عهده‌دار رسالتی هستند اذعان کرد: برخی نیز وظیفه‌دارند از فضای ماه رمضان و مهمانی خدا سخن بگویند.

کلانترزاده افزود: سال ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان آغاز شد و تقاضا داریم دستگاه‌های مختلف دست شهرداری را به‌طور جدی‌تری در فضاسازی و تبلیغات محیطی به‌عنوان یکی از مؤثرترین رسانه‌ها در اختیار بگیرند، ما نیز آماده و از همکاری و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.