اجرای پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از راه‌اندازی پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی شهر قم ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: متأسفانه در سال جاری و در اواخر سال گذشته، تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌ها در ورودی شهر را نداشتیم و فقط ۴ دستگاه در فضاسازی شهر همکاری و مشارکت داشتند، درحالی‌که شهر متعلق به همه همگان بوده و همه دراین‌باره دارای رسالت هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پویش‌های «عید و رمضان» و «ستاره‌های زمین» در تبلیغات محیطی قم
شناسه : 66690 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در گفت‌وگویی در خصوص اقدامات انجام‌شده در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، تبلیغات محیطی است که به‌عنوان یکی از رسانه‌های مؤثر از آن استفاده می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و حضور زائران، در تلاش هستیم، خاطرات خوبی در ذهن مخاطب بوجود آوریم، بر این اساس بنا شد پویشی به نام «عید و رمضان» در سازه‌های محیطی، صداوسیما و فضای مجازی ایجاد شود.

به گفته وی، در تبلیغات محیطی نوروز با استفاده از شعار و شعر و مطالب مناسب ویژه آداب نوروز و سفارشات اخلاقی و اجتماعی توصیه‌شده در بعد اعتقادی و اجتماعی، اقدامات خوبی در قالب پویش عید و رمضان رقم خورد.

کلانترزاده همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش «ستاره‌های زمین» با هدف احیای مجالس انس با قران و محافل قرآنی خانگی در قم، ابراز کرد: در کنار برنامه‌های حرم و ترتیل خوانی و اجتماعات جمکران بنا بر توصیه آیات قرآن و برگرفته از روایات، این پویش راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان در این پویش می‌توانند عضو شوند، گفت: یکی از رسالت‌ها در حوزه مدیریت شهری این بوده که زائران مشرف شده به قم با عناصر اعتقادی مناسب روبرو شوند و باید این موضوعات پررنگ‌تر شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم یادآور شد: در این راستا با هماهنگی قرارگاه ۱۹ دی، طرح حجاب و عفاف و رعایت آن به‌ویژه با گوشزد نکات قانونی در تبلیغات محیطی، پررنگ دیده‌شده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص از ورودی شهر تا مبادی و فضاهای مختلف تبلیغات شهری، درخواست‌ها رعایت حجاب و فریضه الهی و عنایت به حرمت شهر قم است که با هنرنمایی این موضوع موردتوجه قرار گرفت.

به گفته کلانترزاده، در قالب این پویش ۴ هزار مترمربع بنر در سطح شهر بر ۲۵۰ سازه شهری نصب شد که شامل شعار سال، منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوروز و ماه رمضان و آداب و توصیه‌ها بود.

وی ادامه داد: این بنرها ویژه راهنمایی مسیر برای زائران، دسترسی آسان به پارکینگ‌ها، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، تفرج‌گاه‌ها، استراحتگاه‌ها و جایگاه‌های اسکان زائرین و مقوله حجاب و عفاف و موارد ۱۲ گانه‌ در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری و در اواخر سال گذشته، تبلیغات محیطی از سوی دستگاه‌ها در ورودی شهر را نداشتیم و فقط ۴ دستگاه در فضاسازی شهر همکاری و مشارکت داشتند، درحالی‌که شهر متعلق به همه همگان بوده و همه دراین‌باره دارای رسالت هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها در زمینهٔ راهنمایی مسیر و توصیه‌های امنیتی، انتظامی و سلامتی زائران دارای وظایفی هستند و تعدادی نیز در معرفی فضاهای گردشگری شهر عهده‌دار رسالتی هستند اذعان کرد: برخی نیز وظیفه‌دارند از فضای ماه رمضان و مهمانی خدا سخن بگویند.

کلانترزاده افزود: سال ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان آغاز شد و تقاضا داریم دستگاه‌های مختلف دست شهرداری را به‌طور جدی‌تری در فضاسازی و تبلیغات محیطی به‌عنوان یکی از مؤثرترین رسانه‌ها در اختیار بگیرند، ما نیز آماده و از همکاری و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.