مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم عنوان کرد

صنعت توریسم و صنایع دستی از رشته‌های اشتغالزا در قم هستند

شهر بیست/ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: با توجه به موقعیت و ویژگی های زائرپذیری این استان، رشته هایی از جمله صنعت توریسم و صنایع دستی از ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی برخوردار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صنعت توریسم و صنایع دستی از رشته‌های اشتغالزا در قم هستند
شناسه : 6664 | انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، احمد عطارنیا اظهار کرد: در سند اشتغال و توسعه استان قم توجه خاصی به صنایع دستی و صنعت توریسم به ویژه توریسم مذهبی شده است و در تلاش هستیم ضمن توسعه این رشته ها، زمینه اشتغال جوانان را در آن ها فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا مرکزی برای آموزش هتل داری در قم در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص اعتبار، احداث آن آغاز می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم ادامه داد: در این مرکز رشته های مختلف صنعت توریسم به جوانان آموزش داده می شود تا زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی آن ها فراهم شود.

به گفته عطارنیا، در حال حاضر سه مرکز فعال غیر دولتی در بخش گردشگری آموزش های لازم به علاقه مندان را ارائه می کند.

عطارنیا بیان کرد: آموزش های صنایع دستی نیز در بیش از ۶۰ حرفه و چهار مرکز فعال دولتی به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم در ادامه گفت: در راستای اشاعه آموزش های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی در سال ۱۳۹۷، ۵۰۰ تَن از روستاییان استان قم از آموزش های مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای بهره مند شدند که از این تعداد، ۲۷۶ تن زن و ۲۲۴ تن مرد بودند.

عطارنیا ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستایی، گفت: با ارائه آموزش های مهارتی علاوه بر توجه به گروه های محروم حاشیه ای، روستاییان و کشاورزان، امکان استفاده از مزایای گواهینامه های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خود اشتغالی، فراهم می شود.

وی در ادامه افزود: اطلاع ‌رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش‌ های مهارتی در بین دانشجویان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌ آموزی در کشور از ابزارهای کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ ها و برنامه ‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌ آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم بیان داشت: بازدیدهای دانشجویی و دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای فرصت مناسبی را برای افزایش ارتباط با مدارس و دانشگاه ها، ترغیب دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهارتی، آشنایی آن ها با محیط کار و صنعت و همچنین آموزش و فراگیری یک مهارت در حین تحصیل فراهم می ‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از اول تا ۱۱ اردیبهشت ماه جاری بیش از ۶۰۰ تَن از دانشجویان و دانش آموزان قم از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بازدید کردند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.