یک کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان کرد

بایدها و نبایدهای افطار تا سحر/ در ماه رمضان چه بخوریم؟

شهر بیست/ یک کارشناس تغذیه به بیان بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بایدها و نبایدهای افطار تا سحر/ در ماه رمضان چه بخوریم؟
شناسه : 6646 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶   پرینت

ابوالفضل محمدکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تغذیه مناسب جزو جدایی‌ناپذیر اصول غذایی ماه مبارک رمضان است و تنها در شرایطی می‌توان انتظار داشت روزه‌دار، سلامت جسم و روح را به دست آورد که مطابق قواعد صحیحی رفتار کند.

وی به نکات تغذیه‌ای هنگامه افطار اشاره کرد و افزود: بر این اساس توصیه می‌شود غذای وعده افطار، سبک‌تر و در قالب وعده صبحانه و یا شام سبک همانند ماه‌های غیر از رمضان میل شود و صرف وعده افطار به آرامی و حتی الامکان در یک وعده غذایی صورت پذیرد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: افراد روزه‌دار، روزه خود را با خوردن یک تا دو عدد خرما و یک استکان آب گرم، چای کمرنگ یا فرنی آغاز کنند و حتی الامکان از نوشیدن آب زیاد خصوصا آب سرد، نوشابه‌های گازدار و … در خلال وعده‌های افطار و سحر خودداری کنند.

محمدکریمی در رابطه با مصرف آب آشامیدنی زیاد در هنگام سحر هشدار داد و گفت: اگر چه لازم است روزه داران در حدفاصل وعده‌های افطاری و سحری، آب و مایعات کافی دریافت کنند اما آشامیدن آب زیاد همزمان با وعده‌های غذایی مذکور یا بلافاصله بعد از وعده سحر، موجب بروز نفخ، سوء هاضمه و مشکلات گوارشی بعدی می شود.

وی افزود: بهترین زمان برای دریافت آب و مایعات کافی توسط روزه داران، از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: روزه داران عزیز، ساعات خواب خود را در طول این ماه به نحوی برنامه ریزی کنند که دچار کم خوابی آزار دهنده یا پر خوابی‌های زیان بخش نشوند. لذا خواب زود هنگام در این ایام بسیار مفید بوده و ضمن اینکه امکان بیداری به موقع و بهره بردن از فیوضات معنوی سحرگاهان را در ماه رمضان مهیا می‌کند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.