تلاش شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری/ شهرداری متولی اصلی تور قم‌گردی نیست

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری متولی اصلی برگزاری تور قم‌گردی نیست، گفت: شهرداری به‌دنبال توسعه زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری به‌منظور افزایش زمان ماندگاری زائران و مسافران در شهر است و به همین دلیل مجموعه‌های تفریحی نظیر باغ پرندگان و تله‌سیژ راه‌اندازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری/ شهرداری متولی اصلی تور قم‌گردی نیست
شناسه : 66308 | انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید نادری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شهر یکی از دغدغه‌های هرساله بوده است، مطرح کرد: امسال دوازدهمین سال برگزاری تور قم‌گردی است.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه هدف اصلی در برگزاری این تور ایجاد دغدغه است، عنوان کرد: متولی اصلی برگزاری این تور شهرداری قم نیست، بلکه شهرداری ایجاد زیرساخت‌ها را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم ظرفیت‌های جدیدی ازجمله باغ پرندگان، تله‌سیژ و … را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید برای معرفی این ظرفیت‌ها به مسافرین و زائرین قم تلاش بیشتری صورت بگیرد.

نادری با بیان اینکه در حوزه گردشگری برای رونق شهر باید مجموعه‌های مختلف پای‌کار بیایند، تصریح کرد: اگر این اتفاقات انجام شود، تمام شهروندان از گردشگری منفعت کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در قم مشکل ورود گردشگر و مسافر نداریم، یادآور شد: مشکل اصلی قم در حوزه جذب و ماندگاری گردشگر و مسافر است.

رئیس کمیته گردشگری مجمع کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه قم در مسیر توسعه قرار دارد، ابراز کرد: شهرداری قم در چندسال اخیر پیشرفت‌ها و تحولات بسیاری را رقم‌زده ولی باید با تلاش مضاعف، کاستی‌ها و چالش‌های بعدی را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده در دو حوزه فعالیت خواهیم داشت، اذعان کرد: تاریخ شفاهی هویت قم یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری قم است تا بتوانیم هویت محلات مختلف را اخذ و معرفی کنیم.

نادری با تأکید بر اینکه از این هویت می‌توان تئاتر و فیلم‌های بسیاری تولید کرد، ابراز کرد: اگر قم را در درجه اول به قمی‌ها معرفی کنیم، تمام شهروندان به قمی بودن خود افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات بروشوری هزینه‌های بسیاری را به همراه داشت، مطرح کرد: امسال نخستین نشریه الکترونیکی مهمان حرم را خواهیم داشت.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه در این نشریه از واقعیت‌های افزوده استفاده‌شده است، تصریح کرد: این نشریه تأثیر بسیار زیادی در معرفی قم در دیگر استان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه هدایت مسیر، جاذبه‌های گردشگری، پارکینگ‌ها و … در این نشریه بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این نشریه به‌طور همزمان در ۲۰ شهر دیگر کشور فعال خواهد شد.

نادری ادامه داد: همچنین سایت رویداد ملی «سقاخونه» نیز به‌منظور پذیرش و حمایت از ایده‌های استارت‌آپی حوزه زیارت با محوریت خدمات‌رسانی، میزبانی، اسکان، استقبال، سلامت، حمل‌ونقل و سوغات زائر برگزار می‌شود و تاکنون شاهد دریافت ۵۰۰ ایده و طرح در این سایت بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ تیم در تدوین این ایده‌ها همکاری داشته‌اند، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ شهرهای مختلف در این راستا استفاده کنیم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.