توسط تأمین اجتماعی انجام شد؛

پرداخت ٣۶ میلیارد تومان برای داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج در قم

شهر بیست/ رئیس دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قم گفت: هزینه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر ٣۶ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرداخت ٣۶ میلیارد تومان برای داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج در قم
شناسه : 6616 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، علیرضا کرخی در آستانه ١٨ اردیبهشت روز بیماران خاص گفت: هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج بسیار گران و پر هزینه است که در سال گذشته از ٢٨ هزار نسخه بررسی شده بیمه شدگان زیر پوشش تأمین اجتماعی که مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج هستند، بیش از ٣۶ میلیارد تومان از هزینه‌های آنان توسط تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین هزینه دارویی نسخ بررسی شده بیماران صعب العلاج، در زمینه نسخ شیمی درمانی می‌باشد که در سال گذشته برای هزینه دارویی این دسته از بیماران بیش از ٢٢ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت پیشگیری و تغییر سبک زندگی برای کاهش هزینه‌های دارویی بیماران اظهار داشت: در ١٠ ماهه نخست سال گذشته بیش از ٨ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان برای دیالیز بیماران تحت پوشش هزینه نموده‌ایم که مراقبت از به وجود نیامدن دیابت و رعایت اصول مراقبتی نیاز به دیالیز را کاهش خواهد داد.

کرخی در پایان اظهار داشت: بیماران خاص و صعب العلاج برای بار نخست، یک بار برای تشکیل پرونده به دفتر اسناد پزشکی مراجعه می‌نمایند و در مابقی موارد نسخ آنها از طریق داروخانه‌های سطح شهر، تحت وب و به روش الکترونیکی تأیید می‌شود.

نوشته های مشابه
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل حذف می‌شود
انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
تدوین برنامه عملیاتی مناطق شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی قم امسال تکمیل می‌شود
تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.