برگزیدگان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شدند

شهر بیست/ برگزیدگان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم، معرفی و تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شدند
شناسه : 6609 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، پس از برگزاری ۱۰ اجرای تئاتر توسط گروه‌های مساجد قم، اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم با حضور مسئولین استانی و کشوری که در سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم و دبیر جشنواره، گزارشی از روند برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم ارائه کرد و گفت: با وجود پایان یافتن جشنواره اما تولید و اجرای نمایش در مساجد در فصل تابستان ادامه خواهدیافت.

وی همچنین جشنواره برگزار شده را جشنواره‌ سال ۹۷ دانست که بخاطر آمادگی بیشتر گروه‌ها اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده‌است و خاطر نشان کرد که جشنواره سال ۹۸ در آینده برگزار خواهد شد.

همچنین سید سعید صادقی به نمایندگی از داوران، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و در سخنانی کوتاه ضمن تاکید به گروه‌های حاضر در جشنواره برای تلاش جهت رسیدن به موفقیت تأکید کرد : از استعدادهای حاضر در این جشنواره حیرت کردم از مسئولین می‌خواهم که این حرکت را جدی بگیرند و بچه‌ها را رها نکنند.

کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در قم، با اشاره به حضورش در اجراهای صحنه‌ای این جشنواره تاکید کرد: اتفاق خوبی در مساجد قم در حال رخ دادن است.

پایان‌بخش این مراسم اعلام اسامی برگزیدگان و تجلیل از آنها بود. برگزیدگان جشنواره جوایز خود را از دست مسئولان حاضر در سالن از جمله؛ سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی رئیس مرکز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم، محمدرضا سعید تهرانی رئیس اداره فرهنگی هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و تعدادی از هنرمندان حاضر در مراسم، دریافت کردند.   

در بخش بازیگری زن بنا به رأی هئیت داوران لوح تقدیر و یادمان جشنواره به بازیگران نمایش «راه روشن»، فرشته رستمی و فاطمه اسلامی اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر و یادمان جشنواره به بازیگر نمایش «صاحبدلان»؛ ابوالفضل حیدری، نمایش سبیل شاه محمد حسین وزین افضل و بازیگر نمایش کوچه محمد جواد صادقی رسید.

جایزه ویژه هیئت داوران نیز به دلیل مسئولیت‌پذیری صادقانه و تعامل گروهی در فعالیت‌های مسجدی به ابوالفضل صدرالدین از مسجد امام حسن مجتبی(ع) تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران از میان نمایش‌های اجرا شده ۳ اثر نمایش «راه روشن»، «اخلاق صاحبدلان» و «میزان» را برای شرکت در همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به مرکز هنرهای نمایشی تهران معرفی کرد و سبیل شاه را قابل تقدیر دانستند.

اجرای نقالی توسط علی‌رضا ساده نقال جوان قمی با موضوع محبت امیر المومنین علی(ع) و پخش کلیپ‌هایی از روند برگزاری جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود. نخستین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت حوزه هنری استان قم، کانون فرهنگی هنر مساجد استان قم و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم برگزار شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.