رونق گردشگری سبب جذب سرمایه‌گذار می‌شود/ انجام مطالعات اجرای طرح «خیابان غذا» در شهر قم

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم بر رونق صنعت گردشگری در قم تأکید و گفت: رونق گردشگری باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود و در سال‌های اخیر اتفاق‌های خوبی در این حوزه در قم رقم خورده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رونق گردشگری سبب جذب سرمایه‌گذار می‌شود/ انجام مطالعات اجرای طرح «خیابان غذا» در شهر قم
شناسه : 66010 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید نادری در نشست هماهنگی نوروز ۱۴۰۲ دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان قم در سالن اجتماعات هتل ونوس، با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در زمینه رونق صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی زائران و گردشگران مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار داشت: هر چه قدر ارتباطات فعالان این بخش با یکدیگر بیشتر شود، می‌توانند خدمات مطلوب‌تری را ارائه داده و از منافع خیلی خوبی بهره‌مند شوند.

وی بر تداوم برگزاری این‌گونه جلسات به‌صورت ۳ یا ۶ ماه یک‌بار تأکید و ابراز کرد: در این جلسه‌ها می‌توانیم، ضمن ارائه گزارش عملکرد، یک برنامه راه داشته باشیم و تقسیم‌کاری انجام دهیم.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری در قم روی‌داده است، بر جبران کاستی‌ها با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه در قم مشکل زائر و گردشگر نداریم و با اشاره به ویژگی‌های قم گفت: مشکل ما، «افزایش ماندگاری» حضور زائران و گردشگران در قم است تا بخش‌های مرتبط با گردشگری مانند هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری از حضور و ماندگاری مسافران، بهره لازم را ببرند.

نادری با بیان اینکه ما متولی برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم نیستیم، بلکه در کنار آن‌ها قرار داریم، تصریح کرد: ما به‌عنوان تسهیلگر در کنار این سازمان و دیگر نهادهای گردشگری قرار داریم.

وی با اشاره به برگزاری «تور قم‌گردی» در سال‌های اخیر گفت: هدف از برگزاری این تور، ایجاد ظرفیت برای بخش خصوصی بوده است و همچنین ظرفیت‌های دیگر قم را علاوه در بخش «زیارتی»، به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) معرفی کنیم.

وی اماکن گردشگری و تفریحی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مدیریت شهرداری قم بسته‌های تفریحی و گردشگری همچون تله‌سیژ، باغ پرندگان و شهربازی ایجاد و بنا شده است تا بسته‌های تخفیفی در اختیار دفاتر مسافرتی قرار بگیرد.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به مصادف شدن عید نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی همچنین از پیگیری طرح «خیابان غذا» در شهر قم خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا مجموعه غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی را در این طرح لحاظ کنیم و در حال تهیه طرح مطالعاتی آن هستیم.

نادری خاطرنشان کرد: «صنعت گردشگری» متشکل از حلقه‌هایی بوده که لازم است در کنار هم قرار بگیرند تا این صنعت رونق یابد و یکی از حلقه‌های مهم آن، دفاتر مسافرتی بوده که وظیفه جذب گردشگر و مسافر را از سایر شهرهای کشور دارند.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم افزود: حلقه بعدی راهنمایان گردشگری به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرها هستند و حلقه بعدی دستگاه‌های متولی بخش گردشگری هستند که این‌ها سه ضلع اصلی این مجموعه هستند و تلاش کردیم با برگزاری این نشست بتوانیم این حلقه‌ها را کنار هم قرار دهیم و نیز ظرفیت‌های خود را بیان کنیم.

وی ادامه داد: یکی از هدف‌های دیگر این نشست، ایجاد هم‌افزایی بین راهنمایان و دفاتر مسافرتی بود، چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نادری مطرح کرد: در این جلسه، شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خدمات و ظرفیت‌های خود را بیان کردند که از آن جمله «تور قم‌گردی» است که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، نشریه الکترونیکی و برگزاری «رویداد ملی سقاخانه» را در این جلسه معرفی کرد.

مدیر اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در این جلسه مجموعه ظرفیت‌های خود را در حوزه گردشگری و تفریحی همچون باغ پرندگان، شهربازی، تله‌سیژ و دریاچه جوان را معرفی کرد.

وی بر ضرورت تشکیل «اتاق فکر» در زمینه صنعت گردشگری با حضور متولیان و فعالان این حوزه تأکید و خاطرنشان کرد: از بسته‌های متنوع گردشگری توسط دفاتر مسافرتی استقبال می‌کنیم.گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران شهری و مسئولان دفاتر مسافرتی، انجمن حرفه‌ای گردشگری استان قم و انجمن صنفی و حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان قم و برخی از راهنمایان گردشگری دیدگاه‌های خود را پیرامون مسایل مطرح شده بیان کردند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.