برگزاری آیین بزرگداشت شهدا در خانه‌ موزه شهیدان زین‌الدین

آیین بزرگداشت روز شهدا در خانه‌ موزه شهیدان زین‌الدین با حضور مسئولان و فرزندان شاهد از مجموعه کارکنان شهرداری قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری آیین بزرگداشت شهدا در خانه‌ موزه شهیدان زین‌الدین
شناسه : 66007 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آئین بزرگداشت شهدا همزمان با روز شهید در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در این مراسم با شکل‌گیری سازمان شهرداری‌ها، فعالیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمرانی اتفاق افتاد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم به‌خصوص در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت شاهد هستیم که قابل‌تقدیر است.

سید ابوالفضل اسماعیلی ادامه داد: ایجاد خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین، تلاشی بسیار ارزشمند است، همچنین تلاش در مسیر خدمت به شهدا و خانواده‌ها نیز ارزش فراوانی دارد، اما باید اقدامات بیش از این توسعه یابد.

وی عنوان کرد: سازمان فرهنگی، رسالت مهمی در قبال شهیدان دارد، به‌خصوص اینکه شهدا مسئولیت خود را انجام دادند و امروز نوبت ماست که به این رسالت‌ها توجه داشته باشیم و این مسئولیتی بوده که همه در آن سهیم‌اند.

۴۱ مورد از مأموریت‌های شهرداری، سرفصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این مراسم در مورد رسالت شهرداری در حوزه ایثار و شهادت اذعان کرد: از میان ۳۷۲ مأموریت، ۴۱ مورد از مأموریت‌های شهرداری، سرفصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
مهدی کلانترزاده با بیان اینکه یکی از این مأموریت‌ها در حیطه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران است که در بزنگاه‌های مختلف حضور داشتند تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم توجه به جانبازان و ایثارگران و یادگاران شهدا و جانبازان را جز اولویت‌های کاری خودمان بدانیم.

وی عنوان کرد: این موضوع همواره مورد تأکید شهرداری قم و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم است، برآن هستیم به‌طورجدی از فرزندان شهیدان برای تشکیل یک جمع صمیمی و کمیته و کارگروهی اقدام نماییم.

بازدید بیش از ۵۰۰۰ نفر از خانه موزه شهیدان زین‌الدین

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به روند شکل‌گیری خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر به‌صورت گروهی از این خانه موزه بازدید کرده‌اند و مورد استقبال بسیاری از شهروندان و هم‌وطنان از شهرهای دیگر قرار گرفته و بالغ‌بر ۶۰ رویداد فرهنگی ملی و استانی در این فضای فرهنگی برگزارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: همه ما در برابر شهیدان، مسئولیت داریم و خدمت به خانواده معظم شهدا، رسالتی ارزشمند در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

رسالت مدیریت شهری قم در تجلیل از مقام خانواده شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران نیز در این مراسم با بیان اینکه رویکرد امروز تجلیل از فرزندان شاهد است و امیدواریم چنین برنامه‌هایی در طول سال تداوم داشته باشد، مدیریت شهری رسالت خود را تجلیل از مقام خانواده معظم شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند.
طوبی حجازی وی عنوان کرد: منتسب بودن به شهید دو وجه را برای انسان به وجود می‌آورد که یک وجه آن ارزشی و نگاه خاص محبت‌آمیز جامعه نسبت به این قشر عزیز بوده و اینکه جامعه نسبت به خانواده و فرزندان شهدا احساس مسئولیت و تکلیف می‌کند.

وی اظهار داشت: یک بخش نیز مسئولیتی است که بر عهده ما نهاده می‌شود، یعنی ما خانواده شهدا، به‌عنوان نزدیک‌ترین وارثان شهدا مسئولیتی سنگین داریم که بیش از دیگران موظف هستیم که پیرو راه و اعتقادات شهیدان باشیم.

گفتنی است در این مراسم از بیش از ۴۰ فرزند از شهیدان فرزندان شاهد از مجموعه کارکنان شهرداری قم تجلیل و از قاب بهشتی پدران این فرزندان رونمایی شد.

همچنین مستند «جمعه دوم آوریل» در خصوص طلبه شهید شیخ محمدحسن ابراهیمی که در کشور گویان به شهادت رسید، پخش شد.

لازم به ذکر است در این آئین برخی از فرزندان شهدا در پایان مراسم، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را با مسئولان مدیریت شهری قم و شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری در میان گذاشتند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.