تأمین زمین برای ۷۰ هزار متقاضی مسکن آپارتمانی و ویلایی در قم

استاندار قم از مخالفت سازمان ملی مسکن برای الحاق زمین‌های جدید به قم خبر داد و گفت: با این حال برای تأمین زمین مشکلی نداریم و برای ۷۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن اعم از آپارتمانی و ویلایی زمین در اختیار داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأمین زمین برای ۷۰ هزار متقاضی مسکن آپارتمانی و ویلایی در قم
شناسه : 65969 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن قم، اظهار داشت: با توجه به عدم موافقت سازمان ملی مسکن برای الحاق زمین‌های جدید به قم، در نقاط پیرامونی قم زمین‌ها برای ساخت مسکن ویلایی شناسایی و معرفی شده و مقدمات کار در حال انجام است و مشاور هم برای این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار قم بیان داشت: سازمان ملی مسکن نیز در دو هفته گذشته بازدیدی از شناسایی زمین برای ساخت مسکن ویلایی قم داشته است و امیدواریم از اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم ساخت مسکن به صورت ویلایی را در قم آغاز کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: ساخت مسکن ویلایی در قطعات ۱۶۰ تا ۲۵۰ متری انجام می‌شود و در این روش بخشی از ساخت و سازها توسط مجموعه دولت و مابقی نیز توسط مالکان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی و یا به صورت ویلایی نوع ساحت و ساز را انتخاب کنند افزود: در سال جاری بیش از ۵۲۰ واحد نهضت ملی مسکن تحویل شده است و در فروردین ماه سال آینده نیز ۲۰۰ واحد در سلفچگان تحویل می‌شود و بعد از آن هر سه ماه یک بار از ۱۵۰ واحد به بالا تحویل می‌شود.

استاندار قم افزود: در ۵۶۰ هکتاری برای کسانی که پول واریز کردند زمین پیش بینی و اسناد زمین نیز صادر شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر قرارداد بستند که به ترتیب اولویت به پیمانکاران معرفی شدند و مابقی نیز به مرور زمان به پیمانکاران معرفی می‌شوند.

شاهچراغی ادامه داد: برای همه افراد متقاضی، حتی کسانی که پول واریز نکردند زمین پیش‌بینی شده است و هم اکنون با احتساب آپارتمانی و ویلایی تا ۷۰ هزار نفر متقاضی زمین در اختیار داریم و در خصوص تأمین زمین مشکلی نداریم.

استاندار قم گفت: شرکت‌های تعاونی نیز در صورتی که واجد شرایط و صلاحیت لازم را داشته باشند می‌توانند در زمینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن ورود کنند.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.