در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

عضویت ۱۹۴۴ هنرمند قمی در صندوق اعتباری هنر/ اعطای تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به هنرمندان

نماینده صندوق اعتباری هنر در قم از عضویت ۱۹۴۴ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان در این صندوق خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷۶۶ نفر از اعضا دارای «هنر کارت» هستند و ۱۰۵۹ عضو صندوق از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عضویت ۱۹۴۴ هنرمند قمی در صندوق اعتباری هنر/ اعطای تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به هنرمندان
شناسه : 65918 | انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰   پرینت

مهدی شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» به تشریح خدمات صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۹۴۴ نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت استان قم عضو صندوق اعتباری هنر هستند و پرونده ۲۱۵ هنرمند در مرحله تمدید عضویت قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۶۶ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در قم دارای «هنر کارت» هستند و از خدمات این کارت می‌توانند استفاده کنند. اعضا می‌توانند جهت اطلاع از خدمات هنر کارت به آدرس اینترنتی www.honarcard.ir مراجعه نمایند.

نماینده صندوق اعتباری هنر در قم از اعطای کمک مستمری به ۱۶ عضو صندوق خبر داد و گفت: همچنین پنج هنرمند قمی دارای مدرک درجه یک هنری که بیش از ۶۰ سالن سن دارند، از خدمات طرح تکریم بهره‌مند هستند.

شیرمحمدی در ادامه به تعداد اعضای بیمه‌شده صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۵۹ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد از این تعداد ۱۸۲ نفر در سال ۱۴۰۱ از خدمات بیمه بهره‌مند شده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

نماینده صندوق اعتباری هنر در قم افزود: طی روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری استان برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

شیرمحمدی یادآوری کرد: همچنین ۴۴۲ عضو اصلی در سال جاری از خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر استفاده کردند که مجموع این آمار به همراه اعضای تحت تکفل ایشان به ۹۴۴ نفر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اعطای تسهیلات ضروری و کارآفرینی به اعضای صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: ۹۶ نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری استان در سال جاری از ۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند.

شیرمحمدی تصریح کرد: همچنین به ۹۳ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در قم وام بلاعوض به ارزش ۶۰۷ میلیون تومان اعطا شده که شامل طرح‌های شمیم و جوانه نیز می‌شود.

وی افزود: به اعضایی که تاریخ ثبت رسمی عقد ازدواج آنها در بازه زمانی اول مهرماه ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ باشد تسهیلات طرح «شمیم» تعلق می‌گیرد.

به گفته نماینده صندوق اعتباری هنر در قم، در قالب این طرح مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه همراه با ۵ میلیون تومان هدیه ازدواج بلاعوض تقدیم اعضای واجد شرایط می‌شود.

شیرمحمدی در خصوص مشمولان طرح «جوانه» نیز عنوان داشت: طرح جوانه به اعضایی تعلق می‌گیرد که از اول مهر سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزند شوند. در قالب این طرح مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه همراه با مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم می‌شود.

وی در پایان بر لزوم توجه اعضای صندوق به تاریخ پایان عضویت آنان اشاره کرد و گفت: ارائه تمامی خدمات صندوق اعتباری هنر منوط به تاریخ مذکور است و با توجه به اینکه عضویت اعضا سه ساله بوده و هر سه‌سال یک‌بار باید تمدید شود، هنرمندان عزیز پیش از پایان زمان عضویت به فکر تمدید باشند تا دچار قطع بیمه و عدم ارائه خدمات نشوند.

نوشته های مشابه
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.