آیین تجلیل از ماماهای قم برگزار شد

شهر بیست/ همزمان با روز جهانی ماما، مراسم تجلیل از تلاش های ماماهای استان قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین تجلیل از ماماهای قم برگزار شد
شناسه : 6575 | انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در مراسم تجلیل از ماماهای استان قم ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: امسال روز جهانی ماما تقارن پیدا کرده با یکصدمین سال بنیانگذاری دانش مامایی در ایران و پنجمین سال ترویج زایمان طبیعی در کشور که اقدامات صورت گرفته موجب اعتلای سلامت مادران و نوزادان در کشور شده است.

وی گفت: جامعه مامایی همواره به عنوان یکی از ارکان مهم و حیاتی در تداوم و توسعه شاخص‌های سلامت شناخته می‌شود و به عنوانی بازویی موثر در اعتلای شاخص‌های سلامتی در عرصه نوزادان و مادران هستند.

وی در ادامه با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های جاری وزارت بهداشت در این خصوص در راستای سلامت خانواده بدون شک جامعه مامایی در کنار سایر اجزاء حوزه سلامت نقش محوری در تحقق این سیاست‌ها خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر شعار «هر خانه، یک پایگاه سلامت» گفت: در این عرصه نیز نقش جامعه مامایی بسیار ارزنده است و با توجه به نگاه اجتماعی به مقوله سلامت و توجه وزارت بهداشت به آن، نقش ماماها در انتقال دانش سلامت بویژه در حوزه بهداشت و سلامت مادر و کودک به خانواده‌ها، حائز اهمیت ویژه است

وی با تاکید بر همراهی و ضرورت انسجام و یکبارچگی میان ماماها با دیگر اصحاب سلامت به‌ویژه با متخصصین گروه زنان و نوزادان گفت: توجه شایسته به این موضوع و مراقبت از خدشه دارشدن ارتباط علمی و انسجام و یکپارچگی امری مهم در راستای تحقق اهداف بلند سلامت کشور است.

ایرانی خواه در ادامه افزود: توجه به موازین اخلاق حرفه ای و علمی همواره یکی از اصول ضروری هر نوع فعالیت تخصصی است و جامعه مامایی استان نیز باید همواره با بهره گیری از دانش روز و ارتباط مستمر با اساتید مجرب این رشته، در فراگیری و ارتقاء دانش خود در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات جامعه مامایی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه سلامت است که امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص انتظارات جامعه مامایی و همه خدمتگزاران عرصه سلامت را محقق کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.