آغاز کاشت نهال در ۲۰ هکتار از اراضی مسجد جمکران

اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با مشارکت دستگاه‌ها و مردم در اولین روز از هفته منابع طبیعی و در آستانه نیمه شعبان، عملیات کاشت نهال در ۲۰ هکتار از اراضی مسجد مقدس جمکران را آغاز کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز کاشت نهال در ۲۰ هکتار از اراضی مسجد جمکران
شناسه : 65541 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، مراسم آغاز کاشت درخت در ۲۰ هکتار اراضی مسجد مقدس جمکران ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در محدوده انتهای بلوار ظهور برگزار شد.

محمدکاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه کاشت درخت باقیات‌الصالحات است، گفت: همه مردم باید پای کار بیایند تا بتوانیم در راستای افزایش پوشش گیاهی به نتیجه مطلوبی برسیم.

همچنین محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در این مراسم با بیان اینکه از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مساحت استان حدود یک میلیون هکتار به عرصه‌های ملی اختصاص دارد، اظهار کرد: ۷۲۰ هزار هکتار مراتع، ۲۰۱ هزار هکتار اراضی بیابانی و ۲۳ هزار هکتار اراضی جنگلی دست کاشت و ذخیره‌های جنگلی استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قم اقلیم گرم و خشک دارد و ما میزان بارندگی کمی داریم باید برای رسیدن به یک شرایط زیستی مناسب پوشش گیاهی گسترده‌ای را دنبال کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه مردم در هر عرصه‌ای ورود کرده‌اند موجب موفقیت نظام شده‌اند، گفت: در گذشته تلاش‌های بسیاری برای افزایش پوشش گیاهی انجام شده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله بسیاری داریم و باید در این زمینه از همکاری دستگاه‌ها و مردم بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به روند تغییر اقلیم و افزایش بیابان‌های قم عنوان کرد: باید کانون‌های تولید ریزگرد را مهار کنیم تا از پیش‌روی بیابان به سمت شهر جلوگیری کنیم.

ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، حاجی رضا رئیس سازمان و حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی تبار دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حیدری مدیرکل هواشناسی استان، مسئولان اداره‌کل امور مالیاتی استان و دانشگاه علوم پزشکی قم، داداشی معاون حوزه‌های علمیه خواهران و مادر شهید مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت هم در این مراسم حضور داشتند و مورد تکریم قرار گرفتند.

آغاز کاشت نهال در ۲۰ هکتار از اراضی مسجد جمکران

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.