تلاش برای تداوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی قم

رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به تشکیل ائتلاف «برای توسعه اقتصاد قم» برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی استان، گفت: ویژگی این ائتلاف، استفاده از ظرفیت جوانان خوش ذوق و صاحب نظر در کنار تجربه پیشکسوتان صنعت و بازرگانی استان قم با هدف تلاش برای تداوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی قم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای تداوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی قم
شناسه : 65525 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالفضل خاکی در نشست خبری ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم ویژه انتخابات اتاق بازرگانی استان قم که بیستم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این ائتلاف یک مجموعه فراگیر برای استان قم است و امیدواریم دیگر کاندیداهایی که در انتخابات استان قم شرکت کرده اند در کنار هم رقابت سالم داشته تا برگزیدگان خدمتگزار استان قم باشند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در سال‌های گذشته به ویژه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور فعالی داشته است، بیان کرد: در ۵۸ جلسه برگزار شده ۷۰ درصد تصمیمات به نتیجه رسیده و در خصوص باقی تصمیمات و مصوبات نیز پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه ساختمان این اتاق بیان کرد: این اتاق از فضایی به وسعت ۷۰۰ متر به مساحت ۷۰۰۰ هزار رسیده است. همچنین در قم تعداد دارندگان کارت بازرگانی به هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۰۰ واحد تولیدی بزرگ اعم از پتروشیمی، فولاد و سیمان افزود: این واحدها برای اهتمام به واردات و صادرات خود به همکاری اتاق بازرگانی نیاز داشتند و اتاق بازرگانی در کنار بخش صنعت و تولید برای توسعه اقتصادی استان همواره حضور داشته است.

خاکی با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی استان قم با همت اتاق بازرگانی راه اندازی شده است گفت: در سال ۸۵ چهارده تشکل با نظر استانداری تشکیل دهنده این مجموعه بودند و بخش خصوصی در راه اندازی این نمایشگاه شراکت کرده و سرمایه گذاری زیادی داشتند و امروز این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متربع تامین کننده نیاز سالیان آینده استان قم است.

وی در خصوص تشکیل ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم گفت: این ائتلاف به دنبال همراه کردن همه عزیزان در استان و کمک کردن به علاقه‌مندان به بخش اقتصادی است.

وی به بیانیه اخلاق ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم اشاره کرد و گفت: این بیانیه تضمن کننده رقابتی سالم در انتخابات پیش روست و همه اعضای ائتلاف آن را امضا کرده و پذیرفته‌اند.

تلاش برای تداوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی قم

ابزار تجارت خوب در قم مهیاست

حسن آقاجانی نایب رئیس اتاق بازرگانی قم و عضو ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم با بیان اینکه اتاق بازرگانی قم ۱۱ دوره سابقه دارد، بیان کرد: وقتی که نخستین انتخابات اتاق بازرگانی قم برگزار شد امور بازرگانی ما در کاشان انجام می‌شد و تصمیم بر این شد که اتاق بازرگانی قم فعال شود.

وی با بیان اینکه در هیئت نمایندگان ۱۵ نفره به این نتیجه رسیدیم که محلی داشته باشیم که بتوانیم جلسات را برگزار کنیم و ساختمان نخست را راه‌اندازی کردیم، بیان کرد: یکی از موفقیت‌های اتاق بازرگانی احداث نمایشگاه بین‌المللی بوده است.

آقاجانی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصاد و شناخت نقاط ضعف و قوت دارند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کفش استان قم که به تازگی برگزار شد میزبان ۴۰۰ مهمان خارجی بود و این نمایشگاه ابزاری برای تجارت خوب است.

وی، تشکیل اتحادیه صادر کنندگان را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی قم دانست و تصریح کرد: بیش از ۶۸ میلیارد تومان در ایام کرونا کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی فعالان اقتصادی قم گردآوری شد و یکی از نیازها که تأمین کپسول‌های اکسیژن بود با پیگیری‌های صورت گرفته از چین و واردات این محصول، مرتفع شد.

آقاجانی با اشاره به ایجاد کارت وی آی پی برای کارخانه‌دارانی که بیشتر از ۳۰ کارگر دارند، گفت: صاحبان این کارت به سهولت می‌توانند با استاندار دیدار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات رفع موانع تولید، شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و… آثار خوبی داشت، ادامه داد: مسائل مبتلابه جامعه صنعتی، اقتصادی و تولیدکنندگان شناسایی شده و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از سوی اعضای اتاق بازرگانی برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف پیش‌بینی شده است.

تلاش برای تداوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی قم

جمع نخبگان در یک ائتلاف

مصطفی کرمانی عضو اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست با بیان اینکه قم قطب تولید کفش ماشینی کشور بوده و ۶۰ درصد از صادرات کفش ماشینی کشور مرتبط با استان قم است، تصریح کرد: در کمیسیون‌های هیئت حل اختلاف مالیاتی به عنوان نمایندگان اتاق حضور داشتیم و در ۵۷۷ جلسه ۷۵۰۰ پرونده رسیدگی شده و ۶۵ درصد نتایج مطلوب حاصل شده است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات صورت گرفته در اتاق برگزاری جلسات مشاوره برای صنعتگران و مؤدیان مالیاتی بوده است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم این است که از همه بخش‌هایی که در آن فعالیت اقتصادی صورت می گیرد، افراد خبره کنار هم جمع شده‌اند تا بتوانیم شرایط مطلوبی برای آینده اتاق ترسیم کنیم.

در بخش آموزش فعالیت‌های خوبی در راه است

علی خاکی مسول آموزش اتاق بازرگانی قم نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه اتاق بازرگانی قم در بخش آموزش جزو اتاق های برتر ایران بوده است و ۱۱۰ دوره آموزشی بازرگانی و مدیریتی، ۶۹ دوره آموزش فنی و عمومی برگزار کرده است، یادآور شد: در هیئت‌های بدوی و حل اختلاف به ۳۴۰۰ فقره پرونده رسیدگی شده است.

از حقوق مؤدیان صنعت‌گر و بازرگان دفاع کردیم

هادی راد عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم نیز با بیان اینکه در سال ۸۹ نخستین کمیته حل اختلاف مالیاتی را در استان قم به عنوان پایلوت کشور کلید زدیم و در این زمینه بسیار موفق بودیم بیان کرد: در این کمیته توانستیم از حقوق مؤدیان صنعتگر و بازرگان در حد توان دفاع کنیم.

وی تشکیل کانون زنان بازرگان و کارآفرینان جوان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به راه‌اندازی بنای اتاق جدید با ۷ هزار متر زیربنا در ۱۱ هزار متر زمین بیان کرد: این اقدام در سطح کشور شاخص و قابل توجه بوده است.

عضو ائتلاف برای توسعه اقتصاد قم با بیان اینکه صنعت فرش در حوزه صادرات وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: مسائلی مثل تعهد ارزی شرایط را برای صادرکنندگان دشوار کرده است؛ البته در سازمان امور مالیاتی با پیگیری‌های صورت گرفته در طول ۱۱ سال گذشته در حوزه فرش معافیت‌های قابل توجهی لحاظ شده است.

وی در خصوص تشکیل این ائتلاف نیز بیان کرد: نقطه عطف ائتلاف برای توسعه استان قم استفاده از ظرفیت جوانان خوش ذوق و صاحب نظر در کنار تجربه پیشکسوتان صنعت و بازرگانی استان قم است.

تعامل با دانشگاه، هدف مهم «ائتلاف برای اقتصاد قم» است

محمد حیدری عضو اتاق بازرگانی قم نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان قم کمبود نیروی کار ماهر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در تعامل با دانشگاه‌ها مشکلات را حل کنیم.

قاسم‌لو نیز در این نشست با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی حمایت های گسترده ای در حوزه صادرات داشته است، ابراز امیدواری کرد این ائتلاف بهترین خدمت را به صنعتگران و بازرگانان قم ارائه دهد.

همکاری پیشکسوتان و جوانان، تضمین موفقیت ائتلاف

محمدآقاجانی از دیگر اعضای ائتلاف نیز با بیان اینکه جوانان بتوانند بازوی اجرایی برای پیشکسوتان در اتاق بازرگانی قم باشند، گفت: در اتاق بازرگانی قم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که از آن جمله می‌توانیم به تشکیل کمیسیون شرکت‌های دانش بنیان، تشکیل کمیسیون‌های بانوان و جوانان اشاره کرد.

وی افزود: پیشکسوتان اتاق از تجربه خوبی برخوردار هستند و جوانان نیز ترکیب جسارت و ایده‌های نو را با هم دارند که در مجموع، رشد و توسعه بیشتری را با این دو بال قدرتمند، شاهد خواهیم بود.

لزوم تلاش برای برطرف کردن کاستی‌های بخش گردشگری قم

صادق ساعدی‌نیا از دیگر اعضای ائتلاف نیز با اشاره به اینکه بخش گردشگری می‌تواند در استان قم دارای ظهور و بروز بیشتری باشد بیان کرد: قم یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کشور است ولی متأسفانه در بخش گردشگری کاستی‌های زیادی وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم نقش مثبت و موثری در توسعه این صنعت داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه سوهان اقدامات خوبی انجام شده و این صنف رو به رشد بوده و واحدها در حال صنعتی‌شدن هستند و امیدواریم که بتوانیم برای توسعه این صنعت نیز اقدامات موثری داشته باشیم.

حضور ۱۵ نفر از ۱۵ رسته مختلف سبب تعامل بهتری برای حل مشکلات خواهد شد

علیرضا رحیمی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در این ائتلاف سعی شده که ۱۵ نفر از ۱۵ رسته مختلف حضور داشته باشند گفت: هر کدام از اعضای ائتلاف در بخش تخصصی نسبت به مشکلات و موانع شناخت بهتری دارند و تعامل جمعی باعث رفع مشکلات با سرعت بیشتر خواهد شد.

در پایان این نشست خبری بیانیه اخلاق ائتلاف برای اقتصاد قم قرائت و سپس به امضای اعضای این ائتلاف رسید.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.