جوانان برتر قم معرفی شدند

جوانان برتر قمی طی مراسمی همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در ورزشگاه شهید حیدریان معرفی و تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جوانان برتر قم معرفی شدند
شناسه : 65454 | انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، جشن روز جوان و مراسم اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در قم همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد.

تصاویر جشن روز جوان و مراسم اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در قم

در این برنامه که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان و روح‌الله رمضانی نماینده وزارت ورزش و جوانان و اقشار مختلف جامعه حضور داشتند.

مولودی‌خوانی سید رضا تحویلدار، شعرخوانی امیرحسین آکار، اجرای سرود توسط گروه سرود ساقی کوثر و برگزاری مسابقه از جمله بخش‌های متنوع جشن روز جوان در قم بود و مهران رجبی و ابراهیم شفیعی نیز به عنوان دو مهمان هنرمند کشوری در این مراسم حاضر بودند و با مجری مراسم به گفت‌وگو پرداختند.

جوانان برتر قم معرفی شدند

«سید محمدحسین طباطبایی آل‌مجتبی» در بخش قرآنی، «علی سلیمانی» در بخش ادبیات، «یزدان پرونده» در بخش فیلم، «محمد مهدی عنایت‌پور» در بخش رسانه، «سید هادی حسینی اصل» طلبه جوان، «روح‌الله نعمتیان» در بخش ورزشی، «مجتبی سپهرنیا» در بخش دانش بنیان، «علی مصباحی» به عنوان جوان فعال اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان، «صفورا ابرقویی» در بخش علمی و پژوهشی، «ناهید برومند» جوان برتر در میان روشن‌دلان، «مجید صفری» در بخش هنری، «علی عباسی» جوان جهادگر و بسیجی و «محمد حیدری» در بخش کارآفرینی به عنوان منتخب جوان برتر استان قم معرفی و تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم از خانواده طلبه شهید مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت استان قم تجلیل شد. 

ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان قم در ابتدای این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به نامگذاری سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان، اظهار کرد: این جوان رشید و برومند در کربلا با قدرت و صلابت از امام عصر و زمان خودش دفاع کرد و امروز به برکت این مولود سیدالشهدا(ع)، جوانان قمی ما گردهم آمده و تعدادی از آنان تجلیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم جوانان قمی مثل دوران اول انقلاب که پیروزی انقلاب را رقم زدند، مثل دوران جنگ که در برابر دشمن ایستادند، پای آرمان‌ها و دفاع از ارزش‌های ایران عزیزمان باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: ۳۶ هزار دانش آموز و ۲۵۰ هزار شهید جوان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس برای در دفاع از ایران اسلامی جنگیدند و خون‌شان را همانند حضرت علی اکبر(ع) برای تعالی دین و میهن عرضه داشتند.

تصاویر جشن روز جوان و مراسم اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در قم

سانی‌خانی تصریح کرد: امروز به برکت همین جوانان در فتنه‌هایی که دشمن رقم می‌زند‌، امنیت و آرامش کشور حفظ می‌شود و قطار انقلاب به برکت وجود جوانان برومند ایران عزیزمان در میادین مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و … پرشتاب‌تر حرکت می‌کند.

وی افزود: امروز بخش قابل توجهی از جوانان ورزشکار ما در میادین مهم جهانی و آسیایی با نام اهل‌بیت(ع) قله‌ها را فتح می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم اختتامیه جوانان برتر ایران زمین در قم اشاره کرد: در حالی ۱۱ جوان برتر قمی تجلیل می‌شوند که حقیقتاً جوانان دیگری هم بودند که شایسته تجلیل بودند و رزومه قابل توجهی داشتند اما این یازده جوان یک سر و گردن بالاتر از دیگر عزیزان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بودند.

سانی‌خانی همچنین با بیان اینکه استان قم در رتبه سوم اعطای وام‌های ازدواج قرار دارد، گفت: در سال جاری، ۱۱ هزار و ۵۳۹ وام ضروری ازدواج تقدیم جوانان کردیم که در سطح کشور رتبه سوم را داریم.

وی افزود: همچنین هزاران وام اشتغال صد میلیون تومانی به جوانان از سوی بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام، اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و … اعطا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: در حال حاضر در تلاش برای تأسیس خانه جوان در منطقه دروازی ری هستیم تا بتوانیم نقش مؤثری در کنترل آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد داشته باشیم.

 سانی‌خانی خاطرنشان کرد: با قدرت و همت جوانان قادر به شکستن تحریم‌ها و سرفرازی ایران عزیزمان خواهیم بود.

گزارش تصویری این مراسم را «اینجا» ببینید.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.