برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی در قم معرفی شدند

شهر بیست/ نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی با معرفی شاعران برگزیده این دوره به ایستگاه پایانی رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی در قم معرفی شدند
شناسه : 6525 | انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی که عصر جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در تالار شهید آوینی برگزار شد، گفت: از تعداد آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، بیش از ۴۵۰ اثر آن از استان قم بوده که این میزان مشارکت در بین شاعران کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره شعر آیینی ارسال شده است، افزود: مهمترین دلیل برای مشارکت بالای شاعران در حضور خود در جشنواره شعر آیینی، وجود استاد محمد علی مجاهدی به عنوان دبیر جشنواره است که باید قدر استاد را بهتر بدانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: با توجه به آثار شاعران آیینی در استان و وجود با برکت استاد محمد علی مجاهدی، مفتخر هستیم که شهر قم، پایتخت شعر آیینی کشور است.

حسینی کاشانی با اشاره به عملکرد شاگردان استاد محمد علی مجاهدی ابراز کرد: نمونه بارز این مسئله، حضور سید حمید رضا برقعی است که در روزهای نمایشگاه کتاب تهران، آخرین کتاب شعر او با فروش بسیار بالا مواجه شد که این از برکات تربیت شاگردان خوب است.

وی در ادامه با بیان کنگره شعر آیینی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که اولین کنگره شعر آیینی را در قم نهادینه کنیم و با درایت بیشتر آن را دنیال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان، از چاپ مجموعه اشعار نخستین جشنواره شعر آیینی خبر داد و گفت: از اتفاقات خوب این جشنواره این است که با همراهی دبیرخانه جشنواره، یک مجموعه به صورت کتاب چاپ شود و آثار نخستین جشنواره شعر آیینی به یادگار بماند.

خاطرنشان می شود نخستین جشنواره سراسری شعر آیینی کشور در ۲ قالب سنتی و آزاد در موضوع هایی همچون توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و پایداری، شهیدان انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم و مناقب و مراثی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در پایان این جشنواره، از ۱۴ شاعر برگزیده به نام‌های پیام جهانگیری، محمدعلی کاروان، ابراهیم زمانی، جمشید عباسی، آرین مردی پور، سعید مبشر، سید محمدمهدی شفیعی، حامد تجری، محمدرضا رضایی، محمدعلی بیگی، مهدی زارعی، مریم قادری، عالیه رجبی و فاطمه سلیمان پور تجلیل شد و از چهار تن از رویش‌های فرهنگی چهل ساله انقلاب اسلامی به نام های مریم سقلاطونی، محسن کاویانی، میثم داوودی و محمدمعین پوریلان که در زمینه شعر فعالیت داشتند، تقدیر به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.