تولیدات کارتونی ظرفیتی برای معرفی امام مهربانی‌ها به جهانیان است

دبیر بخش کارتون هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از اختصاص یک بخش از جشنواره ملی گرافیک رضوی به رشته کارتون یاد کرد و گفت: نمادهای بشردوستانه در قالب کارتون ارائه می‌شود و کارتون رضوی ظرفیتی برای معرفی امام مهربان و رئوف به جهانیان عالم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولیدات کارتونی ظرفیتی برای معرفی امام مهربانی‌ها به جهانیان است
شناسه : 65092 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مسعود شجاعی طباطبایی در حاشیه برپایی کارگاه پوستر رضوی در قم، اظهار کرد: پیش از این جشنواره یک جشنواره با محوریت تولیدات کارتونی با موضوع کم‌فروشی برگزار کردیم که به صورت ویژه مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اختصاص یک بخش از جشنواره ملی گرافیک رضوی به رشته کارتون، اظهار کرد: در جشنواره ملی گرافیک رضوی موضوع محبت و مهربانی مورد توجه قرار گرفته است تا بتوانیم با خلق آثار حال و حس مردم جامعه را بهتر کنیم.

دبیر بخش کارتون هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی گفت: در رشته کارتون برای همدردی با مردم زلزله زده سوریه و ترکیه جشنواره‌ای را آغاز کرده‌ایم و با اینکه جایزه‌ای برای افراد در نظر گرفته نشده اما تا به امروز از ۵۰ کشور آثاری در اختیار ما قرار گرفته و منتشر شده است.

تولیدات کارتونی ظرفیتی برای معرفی امام مهربانی‌ها به جهانیان است

شجاعی طباطبایی از برقراری ارتباط با هنرمندان بین‌المللی برای تقویت آثار ایرانی یاد کرد و ادامه داد: ما در حوزه کارتون و کاریکاتور نزدیک به چهار دهه است که به صورت جدی فعالیت می‌کنیم و نزدیک به ۲۳ سال است که با شکل‌گیری اینترنت به فضای بین‌الملل ورود پیدا کرده‌ایم هر چند این حضور فقط به صورت اینترنتی نبوده و گاهی هم به صورت حضوری در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در رشته کارتون هنرمندی که ایده خلاقانه داشته باشد با یک اجرای متوسط می‌تواند یک اثر خیلی خوب ارائه دهد به همین علت محتوا یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با تأکید بر اینکه یک ایده خوب به تکنیک خوب هم نیاز دارد اما ایده ارزش بیشتری تا تکنیک دارد، گفت: نوع نگاه در رشته کارتون نسبت به دیگر رشته‌ها متفاوت است چراکه خلاقیت حرف نخست را می‌زند.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه ارزش‌های بشردوستانه و انسان دوستانه در تولیدات رشته کارتون مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: چاشنی طنز یک زیبایی و طراوتی دارد که کیفیت و ارزش کار را بیشتر می‌کند که در تولیدات رضوی هم می‌توان از این چاشنی استفاده کرد.

وی، بین‌المللی بودن و قابل فهم بودن برای همه مردم جهان را یکی دیگر از ویژگی‌های کارتون دانست و گفت: امام رضا(ع) به امام مهربانی و رئوف معروف است و ما در رشته کارتون به دنبال معرفی مهربانی ایشان به عنوان یک نماد بشردوستانه در سطح جهانی هستیم.

کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از چهارشنبه سوم اسفندماه کار خود را در مجتمع حضرت معصومه(س) شهر قم آغاز کرده و تا جمعه پنجم اسفندماه با حضور هنرمندان کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.