علم «کلام» ابزار دفاع از اصول دین است

استاد حوزه علمیه خواهران در نشست معرفی رشته‌ «کلام اسلامی» در نمایشگاه کتاب دین، گفت: رشته کلام ابزار دفاع از اصول دین است و افراد را برای پاسخگویی به شبهات آماده می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
علم «کلام» ابزار دفاع از اصول دین است
شناسه : 64387 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، اولین وبینار از سلسله نشست‌های وبیناری معرفی رشته‌های سطوح عالی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه تخصصی کتاب دین در محل نمایشگاه دائمی استان قم برگزار شد.

منصوره برادران در ابتدای این نشست به تبیین صحیحی از دین و اجزای دین پرداخت و اظهار کرد: دین متشکل از احکام، عقاید و اعتقادات است و آن علمی که متکفل بیان و تشریح عقلی عقاید دین است علم کلام نام دارد.

وی اضافه کرد: در علم کلام به بررسی اصول دین همچون توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل پرداخته می‌شود.

این استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه مباحث خود سرفصل‌ها و عناوین درسی مرتبط با هر کدام از اصول در مقطع سطح سه با گرایش کلام اسلامی را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: این رشته نزدیک به صد واحد درسی است که به طور میانگین در ۶ نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود.

معرفی گرایش‌های سه گانه کلام در حوزه‌های علمیه خواهران یعنی گرایش کلام محض، کلام با گرایش امامت و کلام با گرایش مهدویت و عناوین کلی این گرایش‌ها، بخش دیگری از سخنان این فعال حوزه کلامی بود.

برادران در بخش دیگری از سخنان خود زمینه‌های کارآمدی رشته کلام را بررسی کرد و گفت: فهم صحیح شبهات موجود در حوزه عقاید، پاسخ درخور به شبهات، دفاع از عقاید حقه شیعه، آشنایی با فرق ضاله، هشیاری در تعامل با افراد و متاثر نشدن از عقاید منحرف، به صورت کلی تفکر صحیح و منطقی، ادامه تحصیل و تدریس در این حوزه از زمینه های بروز و ظهور اجتماعی رشته کلام است.

وی همچنین در خصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب دین نیز گفت: واقعاً وجود چنین نمایشگاه‌هایی با رویکرد دینی در جامعه لازم است، مخصوصاً با توجه به فضای مجازی و وجود شبهات در جامعه و کار شبانه روزی جبهه مقابل، می‌طلبد که دین‌داران نیز فعالیت خود را برای مقابله و پاسخگویی به شبهات و تقویت دین، دو چندان کنند و تلاش در جهت جذب مخاطب جوان و نوجوان و علاقه‌مندسازی آنها به دین داشته باشند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.