ضرورت تلاش ناشران قمی برای کسب رتبه نخست چاپ کتب دینی

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم به جایگاه ممتاز نمایشگاه کتاب دین در میان نمایشگاه‌های تخصصی حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قم در رتبه نخست تولید کتب دینی قرار دارد، ناشران استانی باید تلاش بیشتری کنند تا به رتبه نخست چاپ کتب دینی نیز دست یابند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت تلاش ناشران قمی برای کسب رتبه نخست چاپ کتب دینی
شناسه : 64377 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، ابوالقاسم مقیمی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر شکل گرفته و از نظر کیفیت تقریباً حرف اول را در میان نمایشگاه‌های تخصصی می‌زند، نمایشگاه کتاب دین است.

وی تصریح کرد: قم رتبه نخست تولید کتاب دینی را در کشور دارد و برگزاری این نمایشگاه در قم اتفاق بزرگ و مبارکی است و ناشران مختلف برای ارتقای کیفیت کتاب‌ها بواسطه این نمایشگاه حرکت‌های خوبی داشتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین به جایگاه دوم قم در چاپ کتب دینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اتفاقات خوبی که در صنعت چاپ استان مخصوصاً در حوزه مدیریت پروژه و مشارکت دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه آزاد در حوزه تربیت مدیران پروژه برای چاپخانه‌داران رقم خورده، ما را به ارتقای کیفیت کتب و همینطور تقویت چاپ کتب دینی در استان قم امیدوار می‌کند.

مقیمی افزود: ان‌شاءالله با تداوم این حرکت مثبت در حوزه چاپ و نشر بتوانیم شاهد این باشیم که قم در رتبه نخست چاپ کتب دینی نیز قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت تقویت تولید محتوای دینی در استان قم و سرمایه‌گذاری مجموعه‌های مختلف در این موضوع تأکید کرد و گفت: ورود به ساحت‌های جدید در حوزه تولید محتوای دینی به خصوص در منشوراتی که مرتبط با جوانان و مسائل مستحدثه است، یک ضرورت است اما از آنجایی که شاید برای بسیاری از ناشران ارزش اقتصادی نداشته باشد، انتظار می‌رود وزارت ارشاد و مجموعه‌های حوزوی است که با سرمایه مردمی اداره می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنند.

خاطرنشان می‌شود ششمین نمایشگاه کتاب دین از ۲۶ بهمن‌ تا اول اسفند ١۴٠١ صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.