نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم/ بوی نفت در سینما تربیت می‌پیچد

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم با اکران پنج فیلم در سینماهای قم به پایان می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم/ بوی نفت در سینما تربیت می‌پیچد
شناسه : 64123 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، «شماره ۱۰»، «هایپاور»، «کاپیتان»، «عطرآلود» و «گل‌های باوارده» پنج فیلمی هستند که در روز پایانی جشنواره به روی پرده سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر قم می‌روند.

*شماره۱۰

پردیس سینمایی بازار شهر در نخستین سانس خود در ساعت ۱۸ پذیرای تماشاگران فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد می‌شود.

در این فیلم که فرار یکی از اسرای ایرانی از بند رژیم بعثی به تصویر کشیده می‌شود،  مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم

*هایپاور

«هاپیاور» ساخته هادی محمدپور فیلم دیگری است که در ساعت ۲۰ به روی پرده پردیس بازار شهر می‌رود. در این فیلم ابتکار و نبوغ «شهید منصور ستاری» در پدافند هوایی ارتش برای زمین‌گیر کردن جنگنده‌های رژیم بعث عراق به تصویر کشیده شده است.

علیرام نورایی، اتابک نادری، فرزاد حسنی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی و آرمان جوکار در این فیلم دفاع‌مقدسی نقش‌آفرینی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم

*گل‌های باوارده

علاقه‌مندان به هنر هفتم در سانس ۱۸ به تماشای «گل‌های باوارده» ساخته مهرداد خوشبخت می‌نشینند.

«گل‌های باوارده» پنجمین فیلم بلند سینمایی مهرداد خوشبخت کارگردان ۵۰ ساله آبادانی سینمای ایران است.

او که سابقه ساخت آثاری چون «عقاب صحرا»، «صدای پای من»، «جای او دیگر خالی نیست» و «آبادان یازده ۶۰» را در کارنامه فیلمسازی خود دارد، این بار برای ساخت دومین فیلم از سه‌گانه آبادانی خود سوژه پالایشگاهی در دوران دفاع مقدس رفته است.

فیلمی که روایتی از تلاش مهندسین پالایشگاه نفت آبادان برای ترمیم پالایشگاه‌های دیگر با امکانات و تجهیزات حداقلی داخل انبارهاست و در خلاصه داستان آن آمده است: «آبادان در التهاب است گروهی به روشن ماندن چراغ پالایشگاه فکر می‌کنند.»

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی، شقایق تنگستانی و با حضور نادر سلیمانی گروه بازیگران «گل‌های باوارده» هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم

*کاپیتان

«کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای فیلم دیگری است که در سانس ۱۸ به روی پرده سینما ونوس می‌رود و مخاطبان سینما تربیت نیز این فیلم را در سانس ۲۰ تماشا می‌کنند.

«کاپیتان» فیلمی شریف از امید و آرزوهای کودکان و نوجوانان سرطانی در یکی از بیمارستان‌هاست. عیسی یک پسر سرطانی نوجوان است که عشق فوتبال و به قول خودش کاپیتان تیم ملی شدن باعث می‌شود تا به سمت ارتباط با کریم باقری در فضای مجازی برود و چالش‌هایی پدید آید.

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور و پرهام غلاملو از بازیگرانی هستند که در «کاپیتان» بازی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر در قم نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم

*عطرآلود

پرونده چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم با اکران «عطر آلود» ساخته هادی مقدم‌دوست بسته می‌شود.

این فیلمساز در سومین فیلم بلند داستانی خود چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند. او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»

مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در «عطرآلود» نقش‌آفرینی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز پایانی جشنواره فجر در قم

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.