نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید

ششمین روز جشنواره فجر در قم در حالی دنبال می‌شود که شش فیلم به روی پرده سینماهای قم می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید
شناسه : 63952 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در ادامه اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم، شش فیلم مهمان روز ششم جشنواره در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر می‌شوند.

*غریب

چراغ ششمین روز جشنواره فجر در سانس ۱۸ با اکران «غریب» به عنوان یکی از فیلم‌های مهم امسال جشنواره به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سینما تربیت روشن می‌شود.

لطیفی با اینکه سابقه ساخت ۱۰ فیلم بلند داستانی را در کارنامه دارد اما «روز سوم» هم در کارنامه او متفاوت است و هم برای بسیاری از علاقه‌مندان به هنر هفتم خاطره‌انگیز و محبوب است. فیلمی که روایت آخرین روزهای مقاومت مردم در خرمشهر بود و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به ویترین افتخارات این کارگردان اضافه کرد.

حالا لطیفی بعد از شانزده سال به سینمای دفاع مقدس بازگشته و زندگی شهید محمد بروجردی ملقب به «مسیح کردستان» را سوژه فیلمسازی خود کرده است، فیلمی که فیلمنامه آن را رفیق شفیق او یعنی حامد عنقا نوشته، سازمان اوج سرمایه‌گذاری کرده و لطیفی هم برای ساختن آن نه نگفته تا طلسم ساخت فیلمی با موضوع شهید بروجردی بشکند.

«غریب» در حالی امسال راهی جشنواره چهل‌ویکم شد که در طول یک دهه اخیر بارها خبر ساخت فیلم یا سریالی درباره شهید محمد بروجردی منتشر می‌شد اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیدند.

فیلم «غریب» برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت الله محمودزاده نوشته است.   

بابک حمیدیان که پیش‌تر با بازی درخشان خود در «چ» نقش شهید اصغر وصالی را ماندگار کرد این بار در قامت شهید بروجردی در «غریب» ظاهر شده است.  

مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک از دیگر بازیگران جدیدترین فیلم محمد حسین لطیفی هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید

*یادگار جنوب

فیلم دیگری که تماشاگران سینما تربیت در سانس ۲۰ به تماشای آن می‌نشینند، «یادگار جنوب» ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری است.

فیلمی که روایتی از یک جنون عاشقانه است و بازیگران سرشناسی نظیر وحید رهبانی، الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی و صابر ابر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

«یادگار جنوب» عشق جنون‌آمیز یک دختر و پسر را روایت می‌کند. پسر در حالی که دختر در کماست او را عقد کرده و شرایط پیچیده‌ای را رقم می‌زند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید

*هفت بهار نارنج

سینما ونوس قم در سانس ۱۸ خود با اکران فیلم «هفت بهار نارنج» میزبان علاقه‌مندان استاد علی نصیریان است.

«هفت بهار نارنج» نخستین تجربه فیلمسازی فرشاد گل‌سفیدی از تصویربرداران سینماست که ملودرامی عاشقانه‌ از قصه زندگی استاد نصیریان را قاب گرفته است.

استاد علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران «هفت بهار نارنج» هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید  

*در آغوش درخت

سینما ونوس قم در سانس ۲۰ پذیرای تماشاگران «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا می‌شود.

خواجه‌پاشا که امسال برای اولین‌بار جشنواره فجر را تجربه کرده، با خلق داستانی شاعرانه و بهره‌گیری از طبیعت زیبای ارومیه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

در این فیلم که با حمایت حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده، مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح الله زمانی، اهورا و رایان لطفی نقش‌آفرینی می‌کنند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید  

*بعد از رفتن

اما پردیس سینمایی بازار شهر در سانس ۱۸ نخستین فیلم بلند داستانی رضا نجاتی را با عنوان «بعد از رفتن» به روی پرده می‌برد.

نجاتی که از فیلمسازان جوان و دهه هفتادی جشنواره چهل‌ویکم است، سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده بود.

او در «بعد از رفتن»، قصه مادری را روایت می‌کند که فرزند خردسال و همسرش را ترک کرده و حالا پس از چند سال سر و کله‌اش پیدا شده و چالش‌هایی را پدید می‌آورد.

صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی از بازیگران «بعد از رفتن» هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید

*پرونده باز است

 اکران جدیدترین فیلم بلند داستانی کیومرث پوراحمد کارگردان کهنه‌کار سینمای ایران با عنوان «پرونده باز است» پایان‌بخش نمایش فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم خواهد بود.

این فیلم در سانس ۲۰ به روی پرده پردیس سینمایی بازار شهر می‌رود. فیلم درباره نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام فرهاد کیوانی است که ناخواسته مرتکب قتل می‌شود و در انتظار حکم دادگاه است.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری، پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری از بازیگران «پرونده باز» هستند به شمار می‌روند.

نگاهی به فیلم‌های روز ششم جشنواره فجر در قم/ «غریب» به قم می‌آید

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.