در چهارمین شب جشنواره فیلم فجر در قم چه گذشت؟

جشنواره فیلم فجر در حالی به ایستگاه چهارم رسید که در جذب رضایت مخاطبان موفق نبود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در چهارمین شب جشنواره فیلم فجر در قم چه گذشت؟
شناسه : 63854 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، چهارمین شب جشنواره فیلم فجر در قم با اکران چهار فیلم در سینماهای بازار شهر، ونوس و تربیت دنبال شد.

«جنگل پرتقال» ساخته آرمان خوانساریان اولین فیلمی بود که تماشاگران پردیس سینمایی بازار شهر قم به تماشای آن نشستند.

این فیلم قصه یکی از دانش‌آموختگان دهه شصتی دانشگاه تنکابن را روایت می‌کند که پس از ۱۵ سال به محل تحصیل خود بازگشته و علاوه بر مواجه‌شدن با گذشته خود با دانشجویان نسل جدید نیز برخورد می‌کند. داستانی که بخش‌هایی از آن برای هر یک از دانشجویان دهه ۶۰ کاملاً آشناست و اکر خود تجربه نکرده باشند، در میان دوستان و آشنایان خود روایت های مشابهی را می توانند یاد کنند.

سکانس‌هایی از این فیلم برای دانش‌آموختگان رشته‌های هنری تئاتر و سینما نوستالژی بود، با این حال خوانساریان با وجود دقت در جزئیات اثر اما در خلق فیلمی جذاب و مخاطب‌پسند موفق نبود.

دیگر فیلمی که تماشاگران سینما در چهارمین شب جشنواره به تماشای آن نشستند و نارضایتی از چهره آنها موج می‌زد، دومین فیلم علیرضا معتمدی با عنوان «گریه نمی‌کنی؟» بود.

فیلمی که با وجود بازیگران سرشناس سینما نظیر فرشته حسینی، مانی حقیقی و باران کوثری نتوانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و برای بسیاری سؤال بود چطور این فیلم توانسته به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کند و شاید مثل «رضا» فیلم نخست معتمدی مناسب گروه هنر و تجربه باشد.

اما دیگر فیلمی که به طور مشترک در سینما ونوس و تربیت به روی پرده رفت، «هوک» یکی از آثار بنیاد فارابی به کارگردانی حسین ریگی بود.

فیلمی که داستان آن در چابهار و استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و داستان دو برادر را روایت می‌کند که آرزوی حضور در تیم ملی بوکس را دارند و در مجموع اثری متوسط در کارنامه ریگی ثبت شد.

«آه سرد» از دیگر فیلم‌های چهارمین شب جشنواره فیلم فجر نیز که با موضوع قتل‌های ناموسی و خانوادگی قاب گرفته شده در سینما ونوس به نمایش درآمد که با  وجود تلاش کارگردان برای فیلمی خوش ساخت اما نتوانست تماشاگران را با رضایت از سالن سینما خارج کند.

آخرین فیلمی که در چهارمین شب جشنواره فقط به روی پرده سینما تربیت رفت، «عطر آلود» ساخته هادی مقدم دوست بود که با وجود شروع خوب فیلم و سوژه متفاوت آن و تلاش کارگردان برای به دام نیفتادن در کلیشه و به تصویر کشیدن فیلمی انسانی و اخلاقی و امیدبخش اما در جذب مخاطب موفق نبود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.