رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد

بازدید ۱۱۵ هزار زائر و توریست خارجی از حرم حضرت معصومه(س)/ گردشگران اروپایی در صدر بازدیدکنندگان غیرمسلمان

شهر بیست/ رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در سال گذشته حدود 20 هزار گردشگر بین‌المللی غیرمسلمان و 95 هزار زائر بین‌المللی مسلمان مهمان حرم حضرت معصومه(س) شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید ۱۱۵ هزار زائر و توریست خارجی از حرم حضرت معصومه(س)/ گردشگران اروپایی در صدر بازدیدکنندگان غیرمسلمان
شناسه : 6370 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، کمال ثریااردکانی با اشاره به افزایش آمار گردشگران بین‌المللی در حرم بانوی کرامت در سال جاری، عنوان کرد: در سال گذشته از ۲۰ هزار گردشگر بین‌المللی غیرمسلمان از ۸۶ کشور و بیش از ۹۵ هزار و۵۰۰ زائر بین‌المللی مسلمان از ۵۵ کشور دنیا در حرم بانوی کرامت میزبانی شد.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگران و توریست‌ها حدود ۲۸۰ نشست پرسش و پاسخ برای جوانان و نخبگان برگزارشده است، گفت: برای بیش از ۳هزار و ۹۰۰ گروه میزبانی‌شده در حرم مطهر، نزدیک به ۳هزار و ۶۰۰ تور حرم شناسی برگزارشده است، از این میان بانوان گردشگر حضور ۵۵ درصدی را داشته‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهلبیت(س) افزود: در سال گذشته بیش از ۹۵ هزار و ۵۰۰ زائر بین‌المللی مسلمان در قالب بیش از ۷۹۰ کاروان زیارتی از خدمات آستان مقدس استفاده کرده‌اند و برنامه‌های مختلفی نظیر برگزاری بیش از هزار و ۸۰۰ حلقه معرفتی، ۲۴۰ تور حرم شناسی و جلسات پرسش و پاسخ، اعتقادی و مشاوره و … برای زائران بین‌المللی حرم بانوی کرامت دنبال شده است.

ثریااردکانی گفت: در بخش زائران بین‌المللی کشورهای آذربایجان، عراق، پاکستان، هندوستان، لبنان، بحرین، سوریه، ترکیه، افغانستان، انگلستان و روسیه بیشترین تعداد زائران را به خود اختصاص داده‌اند و در بخش گردشگران بین‌المللی غیرمسلمان کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا بیشترین تعداد توریست‌ را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با رشد بی‌سابقه حضور گردشگران بین‌المللی حرم بانوی کرامت مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: فقط در یک هفته، از ۳۰۷ گروه توریستی با بیش از هزار و ۸۰۰ گردشگر غیرمسلمان میزبانی‌شده که این میزان بی‌سابقه بوده است.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.