مدیرکل حفاظت محیط زیست قم خبر داد

ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن در قم پیگیری می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن سبک و سنگین در استان را با توجه به نبود زیرساخت های لازم برای کنترل آلایندگی شدید برخی از این واحدها با جدیت پیگیری می‌کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن در قم پیگیری می‌شود
شناسه : 6367 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی در نشست همفکری تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان اظهار داشت: تاسیس و راه اندازی برخی واحدهای صنعتی، اگرچه به ظاهر منع قانونی نداشته باشد، اما باید بر اساس سند آمایش سرزمینی و آینده ای باشد که برای محیط زیستمان انتظار داریم.

وی با اشاره به آلودگی شدید زیست محیطی برخی از واحدهای هیدروکربنی گفت: قم در حوزه نفتی مزیتی نسبت به استان های نفت خیز و مرزی کشور نداشته و از سویی زیرساخت های لازم برای کنترل آلایندگی شدید این واحدها در استان وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم و صنایع با فناوری های بالا در استان تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بدون تردید در راستای رونق تولید، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی و دستیابی به پیشرفت و توسعه، همراه و همگام دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران خواهد بود و همواره تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

موسوی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌های استان قم تعیین و تثبیت شود، تصریح کرد: جاری شدن آب در تالاب ها و رودخانه های خشک قم که نقش بسیار موثری در کنترل و کاهش گرد و غبار در مرکز کشور دارد، یک مسئله بسیار مهم و حساس است که باید با در نظرگرفتن مدیریت زیست بومی تالاب ها و ابعاد گوناگون آن، از سوی مسئولان و تشکل های مردم نهاد پیگیری شود.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.