رئیس پارک علم و فناوری قم:

۷۰ شرکت دانش‌بنیان در قم فعالیت می‌کند/ قم در رتبه یازدهم تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور

شهر بیست/ رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: در حال حاضر 70 شرکت دانش‌بنیان در این استان مشغول فعالیت است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰ شرکت دانش‌بنیان در قم فعالیت می‌کند/ قم در رتبه یازدهم تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور
شناسه : 6365 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید حسین اخوان رئیس پارک علم و فناوری قم در دوازدهمین جلسه کارگروه آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری افزود: قم از نظر تعداد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

وی با تأکید بر ظرفیت مغفول مانده شرکت‌های دانش‌بنیان در قم افزود: به اعتراف مسئولان ارشد وزارت علوم، ظرفیت استان در این رابطه بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی است، برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان قم به بیش از ۱۵ کشور دنیا محصول صادر می‌کنند.

اخوان ادامه داد: ۶ مرکز رشد در قم فعال است که ۲۰۰ شرکت نیز در قالب آن‌ها مشغول فعالیت هستند، با وجود اینکه دولت ریالی به این مراکز کمک و هزینه نکرده اما اشتغال بسیار مناسبی را ایجاد نموده اند،آنها سال گذشته بیش از ۴۰۰ شغل پایدار در قم ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم در توسعه مراکز نوآوری در سطح کشور عنوان کرد: در سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پیشنهادی برای استقرار مرکز نوآوری در استان شده است، ازنظر مسئولان وزارت علوم، مراکز نوآوری باید مهم‌تر و بزرگ‌تر از مراکز رشد باشند.

رئیس پارک علم و فناوری قم تأکید کرد: مراکز نوآوری حلقه واسطه بین مراکز دانشگاهی و مراکز رشد بوده و اهمیت آن نیز از همین مسئله ناشی می‌شود، درصورتی‌که ساختار جدید وزارت علوم در زمینه مراکز نوآوری تغییر کند، احتمال می‌رود توجه بیشتری به این مراکز شود.

اخوان با اشاره به مصوبه سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به قم گفت: از مصوبات سفر دکتر ستاری بحث ایجاد کارخانه فناوری مبتنی بر محلی برای ترویج نوآوری بوده که می‌توان این مرکز را در برخی از شهرک‌های صنعتی قم ایجاد کرد، تاکنون این قبیل کارخانجات در چند استان شکل‌ گرفته است.

وی ادامه داد: برای احداث کارخانه فناوری قم دو پیشنهاد ، اختصاص محلی از سوی شهرداری قم و یا تملک زمینی در شهرک صنعتی شهاب وجود دارد که احتمال اختصاص زمینی از جانب شهرداری به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های مور دنیاز بیشتر است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.