نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»

چهار فیلم «یادگار جنوب»، «سرهنگ ثریا»، «آنها مرا دوست داشتند» و «روایت ناتمام سیما» در روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم به روی پرده می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»
شناسه : 63425 | انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دومین روز جشنواره فیلم فجر با اکران چهار فیلم «یادگار جنوب»، «سرهنگ ثریا»، «آنها مرا دوست داشتند» و «روایت ناتمام سیما» دنبال می‌شود.

*یادگار جنوب

تماشاگران پردیس سینمایی مدرن «بازار شهر» قم در سانس نخست (۱۸) روز دوم این جشنواره به تماشای «یادگار جنوب» می‌نشینند، فیلمی که به کارگردانی مشترک پدرام پورامیری و حسن دوماری ساخته شده و گفته می‌شود یکی از فیلم‌های مطرح جشنواره امسال فیلم فجر است.

این دو فیلمساز جوان که از فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان هستند، «جان‌دار» را چهار سال قبل ساخته بودند و نامزد دریافت سیمرغ در بخش نگاه نو نیز شده بودند.

با این حال عمده شهرت این دو فیلمساز جوان به نگارش فیملنامه دو اثر مشهور «محمد کارت» یعنی «شنای پروانه» و سریال «یاغی» در نمایش خانگی گره خورده است.

اما «یادگار جنوب» که صفر تا صد آن با حمایت بخش خصوصی ساخته شده و بازیگران سرشناسی در آن نقش آفرینی کرده‌اند، درباره عشق جنون‌آمیز یک دختر و پسر است و ازدواج آن‌ها در حالی که دختری در کماست و ازدواج آن‌ها باعث می‌شود شرایط پیچیده‌ای رخ دهد.

وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی و ساناز سعیدی با حضور سحر دولتشاهی در «یادگار جنوب» بازی می‌کنند. در این میان از بازی متفاوت و گریم سنگین صابر ابر در این فیلم نباید غافل شد که تحسین منتقدان را در پی داشته است.

نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»

*سرهنگ ثریا

جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با نام «سرهنگ ثریا» در سانس ۲۰ پردیس سینمایی بازار شهر قم به روی پرده می‌رود.

لیلی عاج یکی از دو فیلمساز بانوی امسال جشنواره است که با «سرهنگ ثریا» برای نخستین‌بار ساخت فیلم بلند و حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند.

او که در دانشگاه هنرهای نمایشی خوانده و فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان آموخته، ساخت فیلم‌های کوتاه «پاییز»، «همین»، «هه‌ره وس»، «زن خط تیره مرد» و «هرچه تو را به یاد من بیاندازد زیباست» را در کارنامه دارد.

اما آنچه نام لیلی عاج و «سرهنگ ثریا» را در جشنواره امسال مهم و شاید متمایز کرده، سوژه فیلم خاص او یعنی نگاهی جدید به مجاهدین خلق و پرداختن به «پادگان اشرف» مقر سازمان منافقین است.

این فیلم تکان‌دهنده داستان مادری را روایت می‌کند که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته است و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش از دست این گروه تروریستی انجام می‌دهد.

نقش این مادر را «ژاله صامتی» بازی کرده و به گفته بعضی از منتقدان به خوبی از پس این نقش برآمده است. وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی و شهروز آقاپور از دیگر بازیگران «سرهنگ ثریا» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «این راه با گریه باز نمیشه!»

نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»

*آنها مرا دوست داشتند

جدیدترین ساخته محمدرضا رحمانی با نام «آنها مرا دوست داشتند» در روز دوم جشنواره در سانس ۱۸ به روی پرده سینما «تربیت» می‌رود و در سانس ۲۰ نیز در سینما ونوس اکران می‌شود.

فیلم «آنها مرا دوست داشتند» پنجمین تجربه سینمایی محمدرضا رحمانی بعد از «ستایش»، «دلخون»، «گاهی» و «پریسا» به شمار می‌رود.

این فیلم روایتی تلخ از آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوع اعتیاد است.

در این فیلم که در مناطقی از غرب و جنوب تهران تصویربرداری شده، امیر جعفری، امیرحسین آرمان، لیلا بلوکات، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، نفس عزیزی و مهسا اسماعیلی بازی کرده‌اند.

نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»

*روایت ناتمام سیما

اما چهارمین فیلمی که در روز دوم جشنواره در سینماهای ونوس و تربیت به روی پرده می‌رود و پرونده نمایش آن در قم با احتساب اکران روز گذشته‌اش در سینما بازار شهر بسته می‌شود، «روایت ناتمام سیما» است.

این فیلم در سانس ۱۸ برای مخاطبان سینما ونوس و در سانس ۲۰ در سینما تربیت به نمایش درمی‌آید.

«روایت ناتمام سیما» حول محور شخصیت «دکتر آرش سمین» از اساتید دانشگاه می‌گذرد که زندگی موفقی دارد اما یک خبر در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند.

آزاده صمدی، حامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش، محمد حیدری و مهسا باوفا از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

نگاهی به فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر در قم/ از ورود «سرهنگ ثریا» تا «یادگار جنوب»

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.