رشد ۲۰درصدی اهدای خون در استان قم

شهر بیست/ در فروردین ماه سال جاری اهدای خون در استان قم بیش از 20 درصد رشد داشته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۲۰درصدی اهدای خون در استان قم
شناسه : 6339 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قم، در فروردین ماه، ۴هزارو ۵۵۲ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۸۰۴ نفرموفق به اهدای خون شدند، در حالی که در مدت مشابه سال قبل، ۳ هزار و ۲۰ نفر موفق شدند خون اهدا کنند که نسبت به سال قبل ۲۰درصد رشد داشته است.

بانوان ۵/۳ درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند که نسبت به سال قبل تغیر محسوسی نداشته و ۱۳۲ نفر از کل اهداکنندگان فروردین ماه را تشکیل می‌دهند؛ بانوان باید توجه داشته باشند که پیش از اهدای خون، توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت نبود مشکل ، اهدای خون صورت می‌پذیرد.

شاخص اهدای خون مستمر در سال جاری که از مهمترین شاخص ها در سلامتی و ایمنی خون‌های اهدا شده است، دو هزار و ۳۲۰ نفر بودندکه نسبت به سال قبل کاهش ۲ درصدی داشته است.

در فروردین ماه سال جاری، نیاز مراکز درمانی استان برطرف گردیده است و بیش از چهار هزار و۷۱ واحد خون و فراورده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
در ماه گذشته هزار و ۱۵۰ واحد خون و فراوردهای آن به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده که نسبت به سال قبل رشد۱۱ درصدی داشته است.

نیاز به خون دائمی است، به دلیل محدودیت درمدت زمان نگهداری خون و فرآورده های آن، امکان ذخیره سازی برای مدت طولانی وجود ندارد و از طرفی بیماری ها و سوانح هر روز در حال رخ دادن هستند که این امر تأمین خون به صورت مستمر و همیشگی را ضروری می‌نماید.

اداره کل انتقال خون استان قم در ماه مبارک رمضان همه روزه علاوه بر ساعات کاری در شیفت صبح، پس از افطار نیز پذیرای شهروندان نیکوکار و داوطلب اهدای خون است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.