مدیرکل دامپزشکی قم:

استفاده از هورمون در مرغداری های قم صحت ندارد

شهر بیست/ مدیرکل دامپزشکی قم گفت: موضوع استفاده از هورمون در مرغداری های استان که در برخی شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است، صحت ندارد و تمام مرغداری و کشتارگاه ها توسط کارشناسان دامپزشکی نظارت می شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استفاده از هورمون در مرغداری های قم صحت ندارد
شناسه : 6333 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهدی رفیعی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اجرای طرح پایش و نمونه برداری که در چند سال گذشته اجرا شده، تاکنون دارو یا هورمون رشدی در طیور شناسایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به همه مصرف کنندگان از نظر سلامت و استفاده نکردن از هورمون در طیور اطمینان می دهم، ادامه داد: وزن بالای مرغ و رشد مناسب طیور نشان دهنده هورمون نیست، بلکه مرغداران با شناسایی فاکتورهای مناسب برای رشد طیور موفق به اصلاح ژنتیک آنها شده اند.

وی با بیان اینکه مرغ هایی که وزنشان بیش از یک کیلو و ۸۰۰ گرم به دلیل افزایش نگهداری مرغ در سالن است، افزود: از نظر علمی بهترین سن تولید مرغ تا ۴۲ روزگی می باشد و پس از آن میزان ذخیره چربی و در نتیجه وزن مرغ افزایش می یابد.

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به تمایل برخی از مردم در استفاده از مرغ سنگین وزن، مرغداران برای جلب رضایت مشتری ، طیور را بیشتر از ۴۲ روز نگه می دارند که گاهی باعث کاهش ارزش غذایی مرغ می شود.

وی با اشاره به این که تلاش داریم با ابزار تشویقی و الزام آور مرغدارها را ترغیب به عدم نگهداری بیش از ۴۲ روز مرغ نماییم، گفت: بر اساس طرحی که سال گذشته اجرایی شد، طیوری که بیشتر از ۴۲ روز در مرغداری نگهداری شود، از پوشش بیمه خارج می شود.

 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.