برگزاری شب شعر «در سایه‌سار خورشید» در قم

شب شعر «در سایه‌سار خورشید» به مناسبت میلاد سراسر نور مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با حضور شعرای ایرانی و خارجی در خانه فرهنگ و هنر ملل قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری شب شعر «در سایه‌سار خورشید» در قم
شناسه : 63245 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، شب شعر «در سایه‌سار خورشید» به مناسبت میلاد پرخیر و برکت و سراسر نور مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با حضور شعرای ایرانی و خارجی در خانه فرهنگ و هنر ملل قم برگزار شد.

در این مراسم که به همت دبیرخانه شعر آیینی و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار همایش شهید مرتضی آوینی برگزار شد، امیرعلی عموزاده مدیر کل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با گرامیداشت میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: امید است همواره قدردان پدران و به یاد پدران آسمانی‌مان باشیم.

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آیات الهی افزود: سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ یعنی پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او بنماییم که او (خدا) به حقیقت شنوا و بیناست.

وی بیان کرد: در این باره سؤال می‌شود چرا پیامبر اسلام(ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی رفت تا چه چیزی را برای او نمایان سازند، پاسخ این است برای اینکه آیات الهی را ببیند و زمین و آسمان همه آیات او هستند و رسول خدا(ص) به معراج رفت تا آیات او را ببیند.

*ذکر نام علی(ع) و مجلس ذکر او عبادت است

عموزاده با اشاره به روایتی از کتاب شریف کافی مبنی بر اینکه امیرالمؤمنین بزرگترین آیه الهی است، گفت: ذکر علی(ع) و مجلس ذکر او عبادت است.

وی تصریح کرد: در این محفل نورانی خدمت شعرا و ادبا و فرهیختگان و فرهنگ دوستان و مهمانان خارج از میهن اسلامی نهایت قدردانی و سپاس دارم از سرور عزیزم جناب استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور که همواره قرین الطافشان بوده‌ایم.

استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور نیز در حاشیه برگزاری این محفل با اشاره به برگزاری شب شعر آئینی سایه سار خورشید در قم اظهار داشت: شعرایی که در جشنواره فراملی علوی در سایه سار خورشید حضور داشتند به لحاظ کیفی آثار بسیار فاخری را قرائت کردند.

پدر شعر آئینی کشور بیان کرد: شعر علوی از پشتوانه مکتوب یازده سده‌ای به لحاظ تاریخی برخوردار است و امروز شاهد آفرینش آثار پربار و ماندگاری در زمینه شعر ولایی هستیم و آینده بسیار امیدوار کننده و روشنی برای شعر آئینی کشور پیش بینی می‌کنیم.

استاد مجاهدی، دکتر محمدی مبارز، حمید مبشر شاعر افغان، حیدر جعفری از هندوستان وجمعی از شاعران جوان استان قم در این محفل ادبی به شعرخوانی پرداختند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.