قم بهترین ناوگان اتوبوسرانی را در کشور دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه وضعیت حمل‌ونقل و ترافیکی قم نسبت به کلان‌شهرهای دیگر وضعیت بهتری دارد، گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی سه‌ونیم سال است که بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم بهترین ناوگان اتوبوسرانی را در کشور دارد
شناسه : 63151 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت فعلی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، اظهار داشت: چگونگی سفرهای درون‌شهری و حمل‌ونقل اهمیت زیادی دارد، البته با این وضعیت فعلی قم با شرایط مطلوب فاصله داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: وضعیت حمل‌ونقل و ترافیکی قم نسبت به کلان‌شهرهای دیگر وضعیت بهتری از بسیاری از شهرها دارد و همه همت کارشناسان قم این بوده که به سمت کلان‌شهرهای دیگر نرویم.

وی اجرای انبوهی از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی و حمل‌ونقل در قم را یکی از رویکردهای مهم در رفع مشکلات برشمرد و عنوان کرد: اگر این پروژه‌ها اجرایی نمی‌شد شرایط بدتری در قم داشتیم، درحالی‌که بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در طول این سال، بسیار قابل‌توجه بوده است.

صفوی با بیان اینکه امکانات زیرساختی زیادی شهر قم در طول ۷ سال گذشته اتفاق افتاده که می‌توان به بازگشایی بلوار شهید اسماعیل صادقی، بهره‌برداری از پروژه بلوار شهیدان برقعی و اجرای ادامه تونل غدیر و فاز ۵ عمار یاسر اشاره کرد، گفت: بازگشایی بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم و تکمیل بلوار حضرت خدیجه(س) که به لحاظ پروژه عمرانی و تملکی از پروژه‌های بزرگ و بسیار با ارزش به شمار می‌رود، بخش دیگری از این زیرساخت‌های ترافیکی در قم است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه تونل شهدای امنیت و ادامه بلوار جمهوری در منطقه ۲ و …. که همه این پروژه‌ها از ده سال قبل شروع‌شده بود و با تلاش‌ها شبانه‌روزی علی‌رغم محدودیت‌های مالی این پروژه‌ها به سرانجام رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر قائم و بلوار جمهوری و تقاطع میدان نماز و همچنین چند تقاطعی که تا یک ماه آینده کلنگ زنی و مراحل اجرایی آن انجام می‌شود از دیگر اقدامات مهم است.

صفوی اذعان کرد: موضوع حل مشکلات و آرامش ترافیک و حمل‌ونقل صرفاً از نگاه راننده پشت ماشین شخصی مدنظر نیست که بخواهد در معابر شهری که نقش اجتماعی دارند تردد کند، بلکه معلولین و عابرین پیاده نیز بتوانند با آرامش در معابر تردد مناسب داشته باشند که قطعاً اگر این اقدامات انجام نمی‌شد با بحران‌هایی مواجه بودیم.

وی در مورد عمر ناوگان نیز اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی در ۶ سال قبل نبود با یک فاجعه بزرگ در حوزه اتوبوس شهری همراه می‌شدیم که در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان سهم خرید اتوبوس‌هاست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان اتوبوس برای شهر قم ۳ و نیم سال است که بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم و ۷۰ درصد به‌صورت نوسازی باوجود همه مشکلات است.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه تاکسیرانی در سطح شهرها نیز در چند سال اخیر به لحاظ وضعیت خودروها در سطح کیفیت و کمیت تولیدات، با کمبودها و نارسایی‌های همراه بوده است افزود: مشکلات تولید خودرو باعث کمبودهایی در زمینه تاکسیرانی کشور شده است و کمتر از ۱۰ درصد تولیدات خودروی کشور به تاکسیرانی اختصاص می‌یابد و از طرفی دولت نیز محدودیت‌های مالی زیادی در این زمینه دارد.

صفوی خاطرنشان کرد: شهرداری قم با وجود این مشکلات توانسته برای ۵۰ دستگاه ون تأمین اعتبار کند و مدیریت شهری و شورای شهر قم دست در دست برای تأمین اعتبارات تلاش کردند و درصورتی‌که زیرساخت‌ها فراهم شود، تاکسی‌داران می‌توانند ثبت‌نام کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: بالغ‌بر ۵۰ دستگاه ظرفیت تاکسی به ما داده‌اند تا نوسازی شود، قطعاً هر ظرفیتی به شهر قم بدهند در نوسازی تاکسی‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.