تلاش شهرداری قم برای رفع نیازهای پردیسان/ از بالاترین سرانه فضای سبز تا توسعه زیرساخت‌ها

مدیر منطقه هشت شهرداری قم، اقدامات مجموعه مدیریت شهری قم در توسعه زیرساخت‌های شهری پردیسان در گام سوم مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول» را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شهرداری قم برای رفع نیازهای پردیسان/ از بالاترین سرانه فضای سبز تا توسعه زیرساخت‌ها
شناسه : 63119 | انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری در آیین برگزاری گام سوم از مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» در مرکز همایش‌های شهرداری قم، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ۸ پروژه در منطقه پردیسان قم به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی از پروژه اصلی در این افتتاحیه‌ها یاد کرد و گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی شهید ذوالفقاری اصلی‌ترین پروژه بوده که از سال ۹۶ در راستای ترویج فرهنگ ورزش و توسعه عدالت محوری بین مناطق کلنگ زنی آن انجام شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه ساکنین منطقه پردیسان از اقشار کم‌درآمد هستند، بهره‌برداری از این پروژه در دستور کار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه این مجموعه شامل زمین فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش رزمی، کشتی، بدن‌سازی و بازی کودکان است، مطرح کرد: همچنین در این پروژه فضایی به مساحت هزار مترمربع برای پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.

علی‌اکبری اضافه کرد: با توجه به اینکه این مجموعه در مجاورت بوستان طراوت است، معماری خوب و مطلوبی به شهروندان می‌دهد.

وی سایر پروژه‌های این منطقه را مدنظر قرار داد و افزود: بلوار حضرت ابوطالب(ع) که یک‌طرف مسیر آن در سال ۹۵ اجراشده بود و با توجه به اینکه یک محور پرتردد و حادثه‌خیز بود، در دستور کار قرار گرفت و مسیر برگشت به طول ۸ کیلومتر با دو تقاطع هوشمند با اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به افتتاح فاز نخست زیرساخت‌های محله ۹ پردیسان، عنوان کرد: این محله از اراضی واگذاری راه و شهرسازی به شهرداری بود که مقرر بود اجرای زیرساخت‌های آن بر عهده شهرداری باشد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین این زیرساخت‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، خاطرنشان کرد: با محوریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم، عملیات آب‌رسانی و فاضلاب با هزینه بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال و توزیع برق فشارقوی با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

علی‌اکبری با اشاره به شوارع محله ۶ پردیسان که جزو تأکیدات استاندار قم بوده است، تصریح کرد: معارض این محله رفع شده و به طول ۷۰۰ متر، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بوستان محله ۵ پردیسان با عنوان بوستان ترنج آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: عملیات احداث این بوستان به مساحت ۲۵ هزار مترمربع از سال ۹۷ با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال آغازشده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز پردیسان ۲۶ مترمربع است، اضافه کرد: فضای سبز پردیسان جزو سرآمدترین فضاهای سبز در مناطق هشت‌گانه است.

وی با تأکید بر اینکه شوارع فرعی خیابان مولوی به طول ۵۰۰ متر با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد: همچنین آسفالت خیابان استقلال به عرض ۲۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی افتتاح‌شده است.

علی‌اکبری با اشاره به بهره‌برداری از آسفالت خیابان موتلفه با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اظهار داشت: اتفاقات خوبی برای سال آینده منطقه پردیسان در دستور کار قرار داده‌ایم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.