کاهش ۸.۶ درصدی متقاضیان وام ازدواج در قم

شهر بیست/ رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های قم با مقایسه تسهیلات پرداخت شده بانک های استان در سال های 96 و 97، گفت: تعداد افراد ثبت نام شده در سال 97 نسبت به سال 96، 8.6 دهم درصد کاهش و از نظر اعتبار 37 درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۸.۶ درصدی متقاضیان وام ازدواج در قم
شناسه : 6293 | انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، غلامرضا اسکندری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به آمار پرداختی تسهیلات ازدواج جوانان گفت: میانگین پرداختی این تسهیلات در استان از میانگین کشوری ۲ دهم درصد بیشتر و در حدود ۹۵ درصد است.

وی با مقایسه تسهیلات پرداخت شده بانک های استان در سال های ۹۶ و ۹۷ افزود: تعداد افراد ثبت نام شده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۸٫۶ دهم درصد کاهش و از نظر اعتبار ۳۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های قم با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای ساماندهی پرداخت وام های ازدواج به جوانان گفت: ایحاد سامانه متمرکز توسط این بانک موجب شده تا تسهیلات ازدواج به نحو قابل توجهی ساماندهی شود.

اسکندری اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۴۸۱ متقاضی تسهیلات ازدواج در سال ۹۶ در قم وجود داشت که اعتبار درنظر گرفته شده برای آنها ۱۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بود که این آمار در سال ۹۷ از نظر تعداد به ۱۲ هزار و ۳۱۰ تن کاهش و از لحاظ مبلغ پرداختی به ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافت.

** مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با بیان اینکه ۵۷ درصد تسهیلات ازدواج در استان توسط سه بانک پرداخت شده است گفت: ۸۵ درصد از متقاضیان تاکنون موفق به دریافت وام شده اند که ۱۵ درصد نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

مجید آوری فرد با بیان اینکه سهم تعیین شده بر اساس اعتبار بانک ها در شبکه و توسط بانک مرکزی تعیین می شود، تاکید کرد: هیچ مشکلی برای پرداخت منابع مورد نیاز تسهیلات ازدواج در استان وجود ندارد و تاکنون شکایتی نیز در این زمینه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه هشت بانک قم بیش از ۹۵ درصد تسهیلات ازدواج جوانان را در استان پرداخت کرده اند، ادامه داد: به دلیل اینکه سهمیه بانک ها برای پرداخت وام ازدواج توسط بانک مرکزی تعیین می شود، بانک هایی که تعداد وام کمتری پرداخت کرده اند ناشی از کم کاری آنها نیست.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.