مسیر تندرستی در محل ریل متروکه خیابان رسالت احداث می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث مسیر تندرستی در محل ریل متروکه خیابان رسالت خبر داد و گفت: انعقاد پیمان عملیات اجرایی فاز یک این طرح شامل پیاده‌راه، فضای مکث، فضای ورزشی روباز و فضای سبز تا پایان سال انجام خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسیر تندرستی در محل ریل متروکه خیابان رسالت احداث می‌شود
شناسه : 62924 | انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس حلوایی‌زاده در نشست رسانه‌ای که با حضور اصحاب خبر و رسانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در خصوص جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه گفت: این موضوع جزء مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به قم بود که در دو مسیر به طول ۷ کیلومتر در مسیر ایستگاه مرکزی تا جمکران و ۸ کیلومتر از ایستگاه مرکزی به‌موازات بلوار امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اخذ مجوز تأمین هزینه و ردیف بودجه جمع‌آوری ریل در تیرماه از شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری می‌بایست هزینه اجرای طرح شامل تملک و عمرانی از محل اراضی ۸۰ هکتاری پردیسان استفاده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم انجام عملیات برداشت و جمع‌آوری دپوی ریل‌های متروکه با توان شهرداری قم را یادآور شد و افزود:هم‌زمان با بحث جمع‌آوری مشاوری اخذ شد و طراحی مسیر در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم اینکه شهرداری می‌توانست برای این زمین اقدام کند ولی به‌دنبال رویکرد ایجاد فضای شهری برای استفاده از شهروندان طراحی ویژه‌ای برای آن در قالب طرح مسیر تندرستی اتفاق افتاد.

حلوائی‌زاده از انعقاد قرارداد اجرایی فاز یک طرح مصوب این پروژه از میدان سپاه تا مصلی تا پایان سال خبر داد و گفت: پیاده‌راه، فضای مکث، فضای ورزشی روباز، فضای سبز در این پروژه لحاظ خواهد شد.

وی رویکرد ترافیکی این پروژه را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک و وجود محورهای موازی فقط مسیر رفت‌وبرگشت برای این مسیر در نظر گرفته‌شده است.

حلوایی‌زاده پروژه بهسازی چهل‌اختران را از پروژه‌های در حال اجرا دانست که بحث احداث صحن این مجموعه آغازشده و احداث پارکینگ آن نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی افزود: تملک ۵ پلاک در این پروژه باقیمانده است که امیدواریم تا پایان ماه جاری به انجام رسیده و عملیات اجرایی شبستان از صحن تا مسجد توسط سازمان اوقاف و اداره کل راه و شهرسازی آغاز شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.