کسب ۵۹۳ مدال توسط ورزشکاران قمی/ ورزشگاه تختی تا پایان سال بازسازی می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: طی ۹ ماه اخیر ۵۹۳ مدال توسط ورزشکاران قمی کسب شده که از این تعداد ۷۹ مدال برون مرزی و ۲۰ مدال نیز مربوط به مسابقات آسیایی و جهانی بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کسب ۵۹۳ مدال توسط ورزشکاران قمی/ ورزشگاه تختی تا پایان سال بازسازی می‌شود
شناسه : 62909 | انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، ابراهیم سانی‌خانی ظهر دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان قم اظهار داشت: برخی از مناطق شهر قم در رشته‌های خاصی استعداد دارند و این ظرفیت‌ها و آسیب‌ها در حوزه ورزش استان مورد شناسایی قرار گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان قم گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر دور اول رئیس جمهور به حوزه ورزش تصویب شد که در ۹ ماه اخیر این بودجه با تلاش همکاران فنی و مالی هر یک از رشته‌ها در استان جذب شده است.

وی گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان جذب شد که این پروژه برای منطقه پردیسان فرصت مناسبی است هر چند که انتظار می‌رفت فضای بیشتری برای این مجموعه در نظر گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های مختلفی در این منطقه و در جوار این مجموعه ورزشی وجود دارد که دانشجویان نیز می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

سانی‌خانی گفت: قم در رشته‌های هندبال، بسکتبال و فوتسال می‌تواند قطب کشور باشد و رایزنی‌هایی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در این رشته‌ها در حال انجام است.

*بازسازی ورزشگاه تختی در دست اقدام

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه بازسازی ورزشگاه تختی در این دوره در دستور کار گرفت افزود: در فاز نخست تدبیر شد تا ورزشگاه مختص بانوان باشد که ۲۰ میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافت.

وی افزود: چمن مصنوعی و تجهیزات ورزشگاه تختی خریداری شده و تا پایان سال و یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم سایر سالن‌های رشته‌های مختلف که در ورزشگاه تختی قرار دارد بازسازی می‌شود.

سانی خانی بیان داشت: احداث زمین‌های چمن مصنوعی در استان قم دنبال شد که دو زمین بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور بازسازی شد.

وی همچنین بیان داشت: مجموعه ورزشی ۷ تیر برای فروش رفته بود که برای بازگرداندن آن نامه نگاری کردیم.

*اجازه فروش اماکن ورزشی قم را نخواهیم داد

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی قم، اجازه فروش اماکن ورزشی را نخواهیم داد و این مجموعه باقی ماند و استخر و زمین چمن مصنوعی مجموعه ۷ تیر بازسازی خواهد شد.

سانی خانی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی روستای نایه قم نیز با دو نیم میلیارد تومان احداث و در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان داشت: تلاش می‌شود تا اواخر امسال سرانه ورزشی را ارتقا دهیم که البته هزینه‌ها بسیار بالا رفته است.

وی گفت: در حوزه تجهیز هیئت‌های ورزشی اقداماتی صورت گرفته و مبلغ یک میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

*اختصاص یک میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی قم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان داشت: شورای عالی ورزش استان نیز در قم شکل گرفت و یک میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی از سوی این شورا اختصاص یافت که تعمیر استخر کوثر از اعتبارات این محل در حال انجام است.

سانی خانی گفت: ۶ هزار نفر به صورت رایگان از استخرهای استان قم استفاده کردند و ۵ هزار نفر دیگر نیز در نوبت استفاده هستند.

وی تاکید کرد: اولویت ما حوزه ورزش همگانی و ساخت و تجهیز اماکن ورزشی استان قم است و به دنبال جذب حمایت صنعت استان از ورزش و تیم‌های ورزشی هستیم.

*حضور ۳۰ تیم از قم در لیگ‌های باشگاهی کشور

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ تیم در لیگ‌های باشگاهی کشور داریم افزود: از این تعداد ۱۸ لیگ برای آقایان و ۱۲ لیگ نیز مختص خانم‌ها است که تلاش می‌شود پوشش مالی خوبی از بخش صنعت برای سرپا نگه داشتن آنان صورت گیرد.

وی عنوان داشت: ۲۲ لیگ استانی شامل ۱۲ لیگ آقایان و ۱۱ لیگ بانوان در قم فعال است که تلاش می‌شود حضور و پرورش ورزش‌های حرفه‌ای ادامه یابد که مشکل اصلی آن بخش مالی است.

سانی خانی گفت: شهرداری و شورای شهر قم نیز همکاری خوبی با اداره کل ورزش و جوانان استان دارند و تلاش کردیم تا فضاهای ورزشی آموزش و پرورش برای امر ورزش حرفه‌ای استان در اختیار قرار بگیرد و در ۶ ورزشگاه زورخانه تأسیس کردیم و فدراسیون تجهیزات را تأمین کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم عنوان داشت: ۱۷۹ نفر از ورزشکاران قمی به مسابقات کشوری اعزام داشتیم که از این تعداد ۱۲۵ نفر آقا و ۵۴ نفر خانم بودند.

*طی ۹ ماه اخیر ۵۹۳ مدال توسط ورزشکاران قمی کسب شده است

وی با بیان اینکه میزبانی مسابقات قهرمانی و انتخابی در استان قم ۴۷ مورد بوده است افزود: طی ۹ ماه اخیر ۵۹۳ مدال کسب شده است که از این تعداد ۷۹ مدال برون مرزی بوده و ۲۰ مورد نیز مربوط به مسابقات آسیایی و جهانی بوده است.

سانی‌خانی اضافه کرد: در طی ۹ ماه اخیر ۸۹ نفر از قم وارد تیم‌های ملی شدند که هم اکنون ۲۵ ورزشکار قمی عضو تیم ملی داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، همچنین بیان داشت: ۴۲ هزار نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در قم مشغول به فعالیت هستند و ۳۸۴ باشگاه فعال در سطح استان قم داریم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.