جزئیات فراخوان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی

در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی جزئیات فراخوان بخش‌های «کارتون و طنز ترسیمی»، «تصویرسازی» و «پوستر» تشریح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات فراخوان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی
شناسه : 62737 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مسعود شجاعی طباطبایی در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی که در کانون هنر شیعی قم برگزار شد، اظهار داشت: برای هنر نمی‌توانیم هیچ حد و مرزی قائل شویم و یک اثر هنری می‌تواند چند وجه مختلف هنری داشته باشد.

وی، تعریف چهار بخش در جشنواره ملی گرافیک رضوی امسال را نقطه قوت جشنواره دانست و افزود: امسال بخش کارتون برای نخستین بار به این جشنواره اضافه شده و تلاش می‌کنیم با نگاهی ایجابی و موضوعی چند وجهی در این بخش از جشنواره حضور پررنگی داشته باشیم.

دبیر بخش طنز ترسیمی جشنواره گرافیک رضوی، موضوع انتخابی بخش کارتون را «مهربانی» اعلام کرد و گفت: انتخاب موضوعات ایجابی در دنیای کارتون اتفاق جدیدی نیست و این موضوع در زبان فارسی، انگلیسی و عربی دارای معانی مختلفی بوده و نگاه زیبایی می‌توان به آن داشت.

وی برگزاری بخش کارتون در سطح بین‌المللی را مطرح و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در این جشنواره نیز اتفاقی بین‌المللی را رقم بزنیم و موضوع «مهربانی» در حوزه کارتون و جشنواره موفق عمل کند.

شجاعی طباطبایی در ادامه به برگزاری کارگاه کارتون در شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: کارگاه آموزشی کارتون با حضور هنرمندان سراسر کشور در زمان ۷ و ۸ اردیبهشت در کرمانشاه برگزار می‌شود و دلیل انتخاب شهر کرمانشاه وجود ظرفیت‌های هنری کارتون در این شهر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آثار خلق شده در بخش کارتون می‌تواند در پوستر و هنرهای دیگر استفاده شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از آثار به صورت گسترده رونمایی خواهد شد.

تصاویر نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم

در ادامه محمدرضا دوست‌محمدی برگزاری این جشنواره را در چهار بخش مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امسال جشنواره ملی گرافیک رضوی بسیار تخصصی و در چهار بخش پوستر، تصویرسازی، کارتون و پرچم و کتیبه برگزار می‌شود.

وی، کاربردهای تصویرسازی در دنیای هنر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تصویرسازی بخش‌های زیادی دارد که تصویرسازی روایی و داستانی در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان برای این جشنواره انتخاب شده است.

دبیر بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک رضوی موضوع انتخابی برای بخش تصویرسازی جشنواره ملی گرافیک را سیره امام رضا(ع) اعلام کرد و گفت: آثار به صورت تک فرم تولید خواهد شد و در نهایت کتاب مصوری از آثار ارسالی به جشنواره منتشر می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه هنری ذیل جشنواره ملی گرافیک رضوی نیز خبر داد و تصریح کرد: کارگاه تصویر سازی در هفته دوم اسفند ماه به میزبانی شهر تهران برگزار می‌شود و امیدواریم شاهد آثار خوبی در این بخش از جشنواره باشیم.

تصاویر نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم

همچنین علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه جشنواره ملی گرافیک رضوی به نحوه برگزاری جشنواره ملی گرافیک رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار بخش پرچم و کتیبه به جشنواره ملی گرافیک رضوی راه پیدا کرده و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی پرچم و کتیبه را محصول ترکیب چند هنر دانست و افزود: چند هنر فاخر تصویرگری، خوشنویسی، دوخت و طراحی باید ترکیب شود تا محصولی به نام پرچم و کتیبه در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیر بخش پرچم و کتیبه جشنواره ملی گرافیک رضوی تصریح کرد: آثار این بخش از جشنواره به دو صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت: بخش اول آثار به صورت پرچم و کتیبه در دهه کرامت و در فضاسازی شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و موضوع آن القاب حضرت امام رضا(ع) انتخاب شده است.

وی ادامه داد: بخش دوم آثار نیز به عنوان یادمان و در مجالس خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که موضوع آن روایات امام رضا(ع) و اشعار عامیانه‌ای که گوش و قلب ما با آن آشنا است انتخاب شده است.

حیاتی در پایان به برگزاری کارگاهی ذیل جشنواره ملی گرافیک رضوی اشاره و بیان کرد: این کارگاه به مدت ۴ روز در اوایل اردیبهشت ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

تصاویر نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قم

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.