قم میزبان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از جشنواره فرهنگی و هنری رضوی به عنوان عمومی‌ترین رویداد هنری بعد از انقلاب یاد کرد و گفت: قم برای چهارسال میزبان جشنواره گرافیک رضوی خواهد شد و تلاش می‌کنیم آثار ارسالی در نهایت به یک محصول فرهنگی تبدیل شده و به دست مصرف کننده حقیقی آن برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم میزبان هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی
شناسه : 62720 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم‌پور در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی که در کانون هنر شیعی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یک رویداد هنری، عمومی‌ترین جشنواره هنری بعد از انقلاب اسلامی است که در بیست دوره تا امروز برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) را ترویج فرهنگ رضوی در کشور دانست و افزود: تلاش شده است با درنظر گرفتن مهمترین هدف برگزاری جشنواره امام رضا(ع) تحولی نو در برگزاری جشنواره ایجاد کنیم و این جشنواره به صورت کاربردی‌تر برگزار خواهد شد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: در سنوات گذشته بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با دو تجربه متفاوت جشنواره را برگزار می‌کرد، به نحوی که بعضی از جشنواره‌ها در سال‌های متوالی و به صورت پایدار در یک شهر برگزار می‌شد و بعضی از جشنواره‌ها نیز به صورت گردشی برگزار شد که این رویکرد مورد بازنگری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در طرح جدیدی که برای برگزاری جشنواره نوشته شده هر بخش به مدت ۴ سال به یک شهر سپرده می‌شود و جشنواره بین‌المللی گرافیک به مدت چهار سال به شهر قم داده شده و تلاش می‌کنیم در پایان جشنواره آثار به دست مصرف کننده حقیقی آن برسد.

قاسم‌پور در ادامه گفت: امسال بنیاد بین‌المللی امام رضا ۱۶ جشنواره در ۷ بخش در ۱۵ استان را برگزار می‌کند و دبیرخانه‌ها به صورت متوالی و منظم شروع به کار می‌کنند و در نهایت آیین اختتامیه‌ در شب یا شام میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری ملی بخش‌های مختلف جشنواره را یکی از اتفاقات بیستمین دوره جشنواره دانست و ابراز کرد: در دوره‌های قبلی جشنواره به صورت استانی برگزار شده اما این دوره با وجود ظرفیت‌هایی مانند استاد نجابتی تلاش کردیم جشنواره به صورت ملی و بین المللی برگزار شود.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تأکید کرد: آثار برگزیده قرار نیست مانند سنوات گذشته تنها در نمایشگاه و یا آرشیو بنیاد باقی بماند و امسال آثار ارسالی در نهایت به یک محصول فرهنگی تبدیل شده و به دست مصرف کننده حقیقی آن می‌رسد، بنیاد می‌تواند آرشیوی را که این سال‌ها از آثار هنرمندان دارد در اختیار هنرمندان قرار دهد.

وی در پایان یادآور شد: اختتامیه جشنواره‌ها ابتدا در استانی که میزبان جشنواره بودند برگزار می‌شود و یک اختتامیه نهایی نیز در شهر مشهد و در شب یا شام ولادت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد که بیش از ۵۷۰ هنرمند در این مراسم دعوت می‌شوند و تلاش داریم از هنرمندان زیارت اولی به عنوان مهمانان ویژه پذیرایی کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.