مردم دغدغه بیشتری از مسئولان برای حفظ محیط‌زیست دارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مسائل محیط‌زیستی چه در بعد گردوغبار و آلایندگی یا مسائل مربوط به آب‌های زیرزمینی و پسماندها و پساب‌ها کشور را آزار می‌دهد، گفت: مردم شریف کشور در مسائل محیط‌زیستی بسیار از مسئولان جلوتر هستند و یک مطالبه جدی در کشور شکل‌گرفته و مردم جلوتر از مسئولان در مباحث محیط‌زیست حرکت می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مردم دغدغه بیشتری از مسئولان برای حفظ محیط‌زیست دارند
شناسه : 62677 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی سلاجقه در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری قم، با اشاره به افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: خدا را شاکریم در واپسین روزهایی که به ایام‌الله دهه فجر نزدیک می‌شویم، در سطح کشور شاهد افتتاح طرح‌های متفاوتی جهت احیای بهبود زندگی همشهریان و هم‌وطنان عزیز هستیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز کشور را آزار می‌دهد، مسائل مربوط به محیط‌زیستی چه در بعد گردوغبار و آلایندگی و یا مسائل مربوط به آب‌های زیرزمینی و پسماندها و پساب‌هاست، افزود: مردم شریف کشور در مسائل محیط‌زیستی بسیار از مسئولان جلوتر هستند و یک مطالبه جدی در کشور شکل‌گرفته و مردم جلوتر از مسئولان در مباحث محیط‌زیست حرکت می‌کنند و خدا را شاکریم که این تفکر در مسئولان نیز به نحو مطلوب اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: آنچه که در استان و شهر قم با حضور شهردار توانمند، هوشمند و دانشمند شهر قم شاهد هستیم، خوشبختانه شهر قم الگویی مناسب برای کشور بوده و ما در همه شهرها این موضوع را نیاز داریم که چنین پروژه‌هایی احداث شود، به‌ویژه در شهرهایی که عمدتاً زائرپذیر بوده و از شهرها و کشورهای مختلف تردد دارند و فرهنگ مترقی برگرفته از فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی ما را می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی بسیاری از مسائل را مطرح کرده و در بعد نظافت و زیبایی شهر و منظر می‌طلبد در شهرهای مذهبی نگاهی ویژه داشته باشیم که خوشبختانه استان و شهر قم در این زمینه به‌عنوان یک کار الگویی، افتتاح پروژه خط دوم پردازش پسماند را داشته که تفکیک و پردازش بوده و به‌نوعی فاز نهایی تبدیل‌شدن مواد دانه‌ای شکل است که بتواند در بسیاری از مسائل مورداستفاده قرار گرفته و ارزش‌افزوده برای پسماند ایجاد می‌‌کند.

سلاجقه با تأکید بر اینکه با این رویکرد در شهر قم که روزانه ۷۰۰ تن پسماند عادی تولید می‌شود به‌هیچ‌عنوان زباله نخواهیم داشت و پسماند به ارزش‌افزوده‌ای تبدیل می‌شود، گفت: بایستی مردم نیز خودشان در تفکیک از مبدأ یاری‌گر دستگاه‌ها باشند، هرچند شهروندان در این بخش جلوتر از ما هستند.

وی اظهار داشت: باید با مشارکت مردم در زمینه تفکیک، شاهد آن باشیم که مردم زباله‌های تفکیکی را در منزل جداسازی و با تماس به مراکز مدیریت پسماند، آن‌ها را تحویل دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اضافه کرد: این مرکز که امروز افتتاح شد، چرخه کاملی در زمینه تفکیک پسماند بوده و امید است فاز نهایی نیز تبدیل به ارزش‌افزوده و صنایع جانبی شود که در سطوح مختلف زندگی مورداستفاده قرار می‌گیرد و این پسماند و پلاستیک تبدیل به یک ارزش‌افزوده‌ای شود که کارایی داشته و به‌نوعی به حل مشکلات می‌انجامد.

سلاجقه اذعان کرد: خوشبختانه رویکرد مثبتی در قم وجود دارد و خدمت شهرداری قم تبریک و خدا قوت عرض می‌کنیم و از مهندسین و کارگران و همکارانی که در قم این طرح عظیم را کلید زدند تشکر و این اقدام می‌تواند الگوی مناسبی برای همه کشور باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.