«زینب خانم» در قم رونمایی شد

نخستین کتاب دخترانه مجموعه «قهرمان من» با عنوان «زینب خانم» در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«زینب خانم» در قم رونمایی شد
شناسه : 62640 | انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست رونمایی کتاب «زینب خانم» با حضور عاطفه سادات موسوی نویسنده کتاب، محمدحسین قاسمی مدیر انتشارات کتابک، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و ۲۲۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه کرباسی در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

«زینب خانم» در قم رونمایی شد

*موفقیت مجموعه «قهرمان من» را مدیون نگاه و لطف شهدا هستیم

در ابتدای این برنامه محمدحسین قاسمی، مدیر انتشارات کتابک پیرامون کتاب «زینب خانم» گفت: در تاریخ کشور ما زنان افتخار آفرین زیادی زیسته‌اند که یکی از آنها «زینب خانم»، دختری اهل آبادان است که داستان افتخار آفرینی او را در کتاب «زینب خانم» می‌خوانیم.

وی در ادامه من افزود: سیاست انتشارات کتابک از ابتدا ترویج کتابخوانی بوده و انتشار کتاب را صرفاً یک فرایند مادی نمی‌دانیم؛ بنابراین سعی‌کرده‌ایم کتاب‌ها را با کمترین قیمت منتشر کنیم تا همه توانایی خرید و مطالعه آن را داشته باشند.

مدیر انتشارات کتابک با اشاره به انتشار مجموعه کتاب «قهرمان من» خاطرنشان کرد: انتشار مجموعه موفق «قهرمان من» را نتیجه مقاوت در افزایش قیمت کتاب و نگاه معنوی به حوزه کتاب و کتابخوانی می دانیم و معتقدیم که لطف و عنایت شهدا باعث شد تا این مجموعه با پویشی که صداوسیما از آن پشتیبانی کرد دیده شود و بیشتر خوانده شود.

قاسمی در پایان ابراز داشت: علاوه بر این شش کتاب، مجموعه «قهرمان من» به زودی شاهد اضافه شدن چند کتاب پیرامون شهید زین الدین، شهید همت و تعدادی از بانوان افتخار آفرین این سرزمین خواهد بود.

«زینب خانم» در قم رونمایی شد

زینب خانم می تواند الگوی نوجوانان باشد

در ادامه این نشست، عاطفه سادات موسوی، نویسنده کتاب زینب خانم پیرامون انتشار کتاب گفت: زمانی که دانش آموز بودم، عضو کتابخانه مدرسه و کتابخانه عمومی محل بودم و کتاب‌های داستانی زیادی را خواندم که در نهایت کمک زیادی در مسیر نویسندگی به من کرد و علاقه من به نوشتن حاصل انس من با کتاب در دوران دانش‌آموزی بود.

وی اضافه کرد: اولین کتابی که از من منتشر شده است، کتاب «اورکت» از انتشارات جمال بوده است و در حال حاضر نیز در حال نوشتن چند کتاب با موضوعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، داستان زندگی مقام معظم رهبری، شهید باکری و شهید همت هستم.

موسوی در پایان ضمن خوانش بخشی از کتاب تصریح کرد: امروز احساس خوبی را از دیدار چهره به چهره با مخاطبین کتاب داشتم و بازخوردهایی که دانش آموزان در مورد کتاب ارائه کردند برایم دلنشین بود؛ امیدوارم که این کتاب و درس‌های نهفته در آن همچون اهمیت حجاب و ارکان دین مثل نماز، روزه و …. بتواند الگو و چراغ راه مخاطبان باشد و هر کدام از آنها در آینده یک «زینب خانم» باشند.

«زینب خانم» در قم رونمایی شد

دانش آموزان کتابخوان در مدرسه کتابخوان زمینه ساز خانواده کتابخوان می شوند

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: از مجموعه انتشارات کتابک به جهت هدیه کتاب «زینب خانم» به دانش‌آموزان قدردانی می‌کنیم و از دانش‌آموزان مدرسه کرباسی دعوت می‌کنیم تا به عنوان نخستین مدرسه کتابخوان قم با مطالعه این کتاب و ارسال فیلم معرفی این کتاب در جمع خانواده در پویش «خانواده کتابخوان» شرکت کنند و همزمان با شهادت حضرت زینب(س) طی مراسمی با مشارکت نشر کتابک و نهاد کتابخانه‌های عمومی جوایزی به دانش آموزان اهدا می‌شود.

توکلیان در ادامه از دانش آموزان مدرسه کرباسی به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و بهره‌گیری از شبکه سراسری ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی کشور و خدمات کتابخانه‌ها در بخش نوجوان و همچنین برنامه‌های ویژه فرهنگی دعوت کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان تصریح کرد: ما نعمت هایی در زندگی داریم که گاهی آن‌طور که باید قدردان آنها نیستیم؛ یکی از این نعمت‌ها امنیت است که حاصل فداکاری‌ها و به برکت خون شهداست و دیگری نعمت سلامتی است که برخی از هم‌میهنان ما از نعمت‌هایی مثل بینایی و شنوایی برخوردار نیستند و تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان این است که این عزیزان بتوانند لذت مطالعه و کتابخوانی را دریافت کنند.

وی افزود: به همین دلیل مجموعه کتاب «قهرمان من» توسط واحد بریل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم منتشر شده و در اختیار نابینایان قرار خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از نسخه چاپی کتاب «زینب خانم» و همچنین شش عنوان کتاب بریل مجموعه قهرمان من با عناوین «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «علی لندی»، « آقا معلم»، «آقا محسن» و «زینب خانم» رونمایی شد.

«زینب خانم» در قم رونمایی شد

گفتنی است که اجرای دو قطعه «سردار» و «ایران» توسط گروه سرود مدرسه کرباسی و معرفی کتاب «زینب خانم» توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

«زینب خانم» در قم رونمایی شد

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.