انتقاد آیت‌الله سبحانی از تردد خطرآفرین موتورسیکلت‌سواران در قم

شهر بیست/ یکی از مراجع تقلید گفت: تعداد موتورسیکلت سوارها در قم بسیار زیاد است و در عین اینکه به قانون توجهی ندارند به فکر سلامت خود و دیگران نیز نیستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد آیت‌الله سبحانی از تردد خطرآفرین موتورسیکلت‌سواران در قم
شناسه : 6231 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، آیت الله سبحانی از مراجع تقلید شیعه در دیدار ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: پیشگیری همواره برتر از درمان است و از این رو باید همواره در راستای توجه به پیشگری از ابتلا به بیماری بکوشیم.

وی ابراز داشت: رسانه ها نقش اساسی در این زمینه دارند و باید مردم را نسبت به اهمیت توجه به سلامت سوق داده و با دعوت از متخصصان در برنامه های خود، مباحث مربوط به سلامت جسم و اهمیت توجه به تغذیه را آموزش دهند.

این مرجع تقلید به وضعیت موتورسیکلت سوارها در قم اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که در استان قم تعداد بسیاری موتورسیکلت سوار وجود دارد که متأسفانه هیچ توجهی به رعایت قانون نداشته و از سوی دیگر به فکر سلامت خود و دیگران نیز نیستند.

آیت الله سبحانی گفت: گاهاً مشاهده می شود که این موتورسیکلت سواران به گونه ای از مقابل خودروها می روند که هر لحظه ممکن است تصادف کرده و مشکلات عدیده ای را به بار بیاورند.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت گفت: هر چه می توانیم باید در این زمینه تلاش کنیم و بدانیم که عقل سالم در بدن سالم بوده و شرط خدمت به مردم نیز، داشتن بدنی سالم است.

وی گفت: قند و نمک به عنوان دو ماده غذایی که این روزها بسیار استفاده می شود، باید از سفره مردم برچیده شود چرا که اثرات بسیاری مخربی در سلامتی انسان ها دارد.

همچنین در این دیدار، ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت با همان کیفیت و تعهدات در حال انجام بوده و هیچ گونه خللی نیز در روند اجرای آن انجام نشده است، یکی از مشکلات در طرح تحول نظام سلامت، منابع درآمد پایدار است که دکتر نمکی وزیر بهداشت به جد دنبال رفع این مشکل هستند، اما با این وجود با کمک پزشکان و پرستاران، طرح با قوت در حال انجام است.

وی با اشاره به هفته سلامت و اهمیت توجه به این مقوله مهم در جامعه گفت: توجه به مولفه های اجتماعی در امر سلامت نکته حائز اهمیتی است که شاید در گذشته کمتر به آن توجه شده و از این رو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این موضوع پرداخته و با مشخص کردن نقش دیگر دستگاه ها می کوشد، تا سلامتی و پیشگیری قبل از درمان را در جامعه گسترش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در استان قم نیز این امر مورد توجه قرار گرفته است و سند جامع سلامت استان تدوین و از سوی دیگر زیرساخت های بهداشتی در قم نیز راه اندازی شده و توانسته ایم یک میلیون و ۲۰۰ پرونده بهداشتی برای شهروندان تهیه کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.