پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیونی برای نوسازی ۹۹۷ هکتار پیرامون حرم مطهر

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: محدوده فعالیت این صندوق بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان، در شهر قم از ۴۷۰ هکتار به ۹۹۷ هکتار افزایش یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیونی برای نوسازی ۹۹۷ هکتار پیرامون حرم مطهر
شناسه : 61903 | انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، میلاد امینی با حضور در جلسه معرفی ظرفیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر، از افزایش محدوده فعالیت این صندوق در شهر قم از ۴۷۰ هکتار به ۹۹۷ هکتار خبر داد و اظهار داشت: این افزایش محدوده، بنا به درخواست مسئولان استانی و معاونت امور زائرین استانداری قم مبنی بر امکان بهره‌مندی تعداد بیشتری از شهروندان جهت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و همچنین تشویق سرمایه‌گذاران بخش گردشگری زیارتی در شهر مقدس قم به تصویب رسیده است.

وی در مورد فعالیت‌های این صندوق اعلام کرد: صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر با توافقی که با بانک مسکن انجام داده است، آماده ارائه تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی منازل فرسوده واقع در محدوده مصوب ۹۹۷ هکتاری شهر قم است که این تسهیلات با کارمزد متوسط ۱۲.۵ درصد برای اقشار عموم جامعه و کارمزد ویژه ۴ درصد برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعطا می‌شود.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر ادامه داد: همچنین با توافقی که صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر با صندوق احیاء میراث فرهنگی و بانک گردشگری انجام داده است؛ امکان اعطا تسهیلات برای احداث هتل و زائرسرا در محدوده مصوب ۹۹۷ هکتاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان با کارمزد ۱۲ تا ۱۸ درصد جهت اجرای پروژه‌های گردشگری و مرمت خانه‌های تاریخی و واجد ارزش فراهم‌شده است.

وی از پرداخت تسهیلات ویژه زائرسراهای ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: درصورتی‌که خیرین بخش خدمات زائرین قصد احداث زائرسرای ویژه اقشار کم‌درآمد در اطراف حرم مطهر و محدوده مصوب داشته باشند، صندوق آماده ارائه تسهیلات ویژه به میزان حداکثر ۲۰ میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد است.

امینی در انتها یادآور شد: این صندوق آماده معرفی خیرین بخش احداث و بازسازی کاربری‌های عمومی (کتابخانه عمومی، درمانگاه، مدرسه و …) به بانک رسالت جهت بهره‌مندی از تسهیلات ویژه تا سقف ۳۷۰ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد در اقساط ۳۶ تا ۶۰ ماهه در محدوده مصوب ۹۹۷ هکتاری جهت ارائه خدمات به زائرین شهر قم و مجاورین است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.