اجرای مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول»

مرحله جدید افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری قم در قالب طرح «قم در مسیر تحول» به همت شهرداری قم به اجرا خواهد رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول»
شناسه : 61886 | انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید جواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار قم با اشاره به تلاش و همت تمامی بخش‌های مجموعه شهرداری قم به‌منظور اجرای پروژه‌های شهری و بهره‌برداری از آن‌ها گفت: با وجود مشکلات زیاد و به‌ویژه تنگناهای مالی، در سال‌های اخیر شاهد اجرای پرقدرت پروژه‌های مختلف در شهر قم بوده‌ایم.

وی، تنوع و گستردگی پروژه‌های شهری در زمینه‌های مختلف و مرتبط با شئون اساسی زندگی شهروندان را یادآور شد و ادامه داد: در دوره اخیر مدیریت شهری همواره بر اجرای پروژه‌ها تأکید شده تا از کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های متراکم شهر قم کم شود و سطح خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان ارتقا یابد.

صحرایی با اعلام تمرکز بودجه و برنامه‌ریزی اجرایی و عملیاتی شهرداری قم بر امور زیربنایی و عمرانی تصریح کرد: حتی در شرایط اقتصادی نامناسب نیز به‌هیچ‌عنوان اجازه کاهش حجم پروژه‌های عمرانی و یا تعویق در اجرای آن داده نشده است.

مدیرکل حوزه شهردار قم همچنین با اعلام خبر آمادگی برخی پروژه‌های بزرگ شهر قم برای افتتاح در ایام پایانی سال جاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ۲۱ دی‌ماه و هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد آغاز دوره جدید برگزاری آئین‌ها و مراسم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری خواهیم بود و پروژه بزرگ تونل و ادامه بلوار جمهوری اسلامی در منطقه ۲ شهرداری قم در این مراسم به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و عملیات احداث مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح میدان ولی‌عصر (عج) نیز آغاز خواهد شد.

وی بهره‌برداری از خط شماره دو مکانیزه تفکیک و پردازش پسماند شهر قم و آغاز فعالیت سایت شماره دو تخمیر مواد آلی را دیگر پروژه‌ی این دوره دانست که در سوم بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد و تصریح کرد: افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه هشت و بهره‌برداری از بلوار ابوطالب (ع) پردیسان نیز در ۱۲ بهمن‌ماه و آغاز دهه فجر انجام خواهد شد.

بهره‌برداری از خط پرسرعت اتوبوس، حدفاصل تقاطع میدان نماز تا پردیسان (میدان آیت الله بهجت) و بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید در این خط نیز دیگر برنامه‌ افتتاحیه‌ای است که به گفته صحرایی در ۱۸ بهمن‌ماه جهت خدمت‌رسانی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حوزه شهردار قم با نوید آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌های بزرگ شهر گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله صدوقی و بلوار فردوسی در ۲۵ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

ادامه اجرای این طرح، افتتاح فاز نخست پارکینگ و مجتمع خدماتی چهارسو و بهره‌برداری از مجموعه اقدامات حمل‌ونقل عمومی ۳ اسفندماه و آئین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح نماز که یکی از پروژه‌های مهم است نیز در ۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

صحرایی در ادامه نیز برگزاری آیین بهره‌برداری از بوستان خضر نبی و فاز دوم بوستان کوثر در ۱۳ اسفندماه و بهره‌برداری از بوستان ۱۱ هکتاری مقداد هم‌زمان با مراسم روز درخت‌کاری به همراه بهره‌برداری از پروژه‌های سیما و منظر شهری و نورپردازی در سطح شهر از دیگر پروژه‌هایی دانست که در ۱۵ اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حوزه شهردار قم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای روحانیت در منطقه ۲ شهر قم را آخرین پروژه شهرداری قم برای افتتاح در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که در ایام میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) هم‌زمان با روز بزرگداشت شهدا در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اجرای مرحله جدید طرح «قم در مسیر تحول»

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.