پیگیری ایجاد شهر جدید پرنیان با اولویت ساخت مسکن ویلایی در قم

استاندار قم گفت: ایجاد شهر جدید پرنیان در قم مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد و پیگیری‌های لازم برای ایجاد این شهر با اولویت ساخت مسکن به صورت ویلایی باید صورت پذیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیگیری ایجاد شهر جدید پرنیان با اولویت ساخت مسکن ویلایی در قم
شناسه : 61715 | انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: مسکن یک نیاز ضروری برای جامعه و دارای اولویت است و دولت نیز در راستای تأمین مسکن برای آحاد جامعه تاکید دارد و این موضوع در قم نیز با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار قم، بیان داشت: بر اساس رویکرد دولت، ساخت مسکن در هر استانی شرایط خودش را خواهد داشت و در استان قم نیز ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به صورت ترکیبی آپارتمانی و ویلایی است.

شاهچراغی افزود: ضرورت دارد تا احداث مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری سرعت بیشتری بگیرد و اداره کل راه و شهرسازی قم نیز باید فضا را برای ورود تعاونی‌ها به این عرصه باز کند.

وی عنوان داشت: اداره کل راه و شهرسازی می‌بایست آن دسته از تعاونی‌هایی که دارای توانمندی و همچنین انگیزه برای احداث مسکن هستند را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دعوت کند.

استاندار قم، ادامه داد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم تأخیری به وجود آمد که این امر موجب شد تا ابعاد مختلف این طرح و بررسی‌های لازم در راستای چگونگی احداث مسکن صورت بگیرد و در نهایت جمع بندی لازم که خروجی آن به نفع مردم بوده است صورت گیرد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ایجاد شهر جدید پرنیان در قم مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارد و پیگیری‌های لازم برای ایجاد این شهر با اولویت ساخت مسکن به صورت ویلایی باید صورت پذیرد.

وی از مسئولان درخواست کرد تا در طی یک ماه آینده اقدامات لازم در راستای شناسایی زمین برای ساخت مسکن ویلایی در قم را قرار دهند.

استاندار قم، بیان داشت: برخی از اقشار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و مورد تأیید قرار گرفتند اما درخواست دارند تا زمینی به آنان اختصاص یابد تا خودشان مراحل احداث را پیش ببرند که می‌توان از این ظرفیت نیز در راستای ساخت مسکن استفاده کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.