بازگشت میدان تاریخی شهید مطهری به قلب شهر قم

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از بهسازی عرصه میدان شهید مطهری و ایجاد فضای شهری با کیفیت در این میدان تا پایان سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشت میدان تاریخی شهید مطهری به قلب شهر قم
شناسه : 61694 | انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به ویژگی‌ها و جایگاه میدان شهید مطهری در شهر قم، اظهار داشت: میدان شهید مطهری نخستین میدان با مفهوم جدید شهرسازی در قم است که در گذر زمان به‌غیراز رفع مشکلات ترافیکی و پایانه انواع گروه‌های حمل‌ونقلی، به‌عنوان مهم‌ترین میدان برای برگزاری کلیه مراسمات اجتماعی و سیاسی، دارای جایگاه و کارکرد ویژه‌ای در اذهان و رفتار شهروندان است.

وی با بیان اینکه میدان شهید مطهری در طول سال‌های گذشته در بدنه و کف دچار فرسودگی شده و با آغاز عملیات ساخت‌وساز ایستگاه قطار شهری نیز چهره نامناسبی داشته است، افزود: در این شرایط و بعد از اتمام مراحل روبنایی ایستگاه مترو، بهسازی و نوسازی این میدان تأثیر زیادی در چهره مرکز شهر و مجاورت حرم مطهر دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: این میدان به دلیل موقعیت ویژه، با حضور تعداد زیادی عابر پیاده و خودرو مواجه است که به علت مسائل و مشکلات موجود دیگر پذیرای این حجم از ترافیک سواره و پیاده نیست، بنابراین در نخستین گام برای بهسازی این میدان در ابتدا آرام‌سازی میدان با استفاده از هدایت ترافیکی و آزادسازی بخشی از میدان از ترافیک سواره انجام شد.

وی اضافه کرد: در ادامه این سازمان پروژه بهسازی عرصه میدان و ایجاد فضای شهری با کیفیت که شامل کف سازی، مناسب‌سازی، ایجاد مبلمان شهری و بازسازی آب نمای واقع در این میدان را آغاز و مقرر شده که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.