تأثیر مستقیم سیما و منظر شهری بر نشاط اجتماعی/ توسعه فضای سبز مشروط بر تأمین منابع آبی است

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری تأثیر مستقیمی بر نشاط اجتماعی دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با تخصیص منابع آبی پایدار و اعتبارات لازم سرانه فضای سبز شهری در قم را تا ۲۵ مترمربع افزایش دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأثیر مستقیم سیما و منظر شهری بر نشاط اجتماعی/ توسعه فضای سبز مشروط بر تأمین منابع آبی است
شناسه : 61666 | انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم روز پنج‌شنبه در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظور و فضای سبز شهری مجمع شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی این همایش انتقال تجربیات است تا بتوانیم به نتایج موردنظر برسیم.

وی با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری تأثیر مستقیم بر موارد مختلفی ازجمله نشاط اجتماعی دارد، گفت: شاخص‌های توسعه پایدار، بدون فضای سبز معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند چراکه فضای سبز با سلامت شهروندان، مقابله با ریزگردها و … ارتباط مستقیم دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه مباحث سیما و منظر شهری ارتباط مستقیم با موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهروندان پیدا کرده است، افزود: این دو مقوله در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هدف از ادغام دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی، افزایش کیفیت و مطلوبیت شهرها در موضوعات مختلف بوده است.

رئیس کمیته سیما و منظر شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اینکه در کلان‌شهر قم نیز با پیگیری‌های انجام‌شده این موضوع تحقق یافت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهر قم اقدامات خوبی در حوزه فضای سبز انجام‌شده و ارتقای سرانه فضای سبز شهری به ۲۰ مترمربع نیز حاکی از تلاش‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری است.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تخصیص منابع آبی پایدار و اعتبارات لازم سرانه فضای سبز شهری در قم را تا ۲۵ مترمربع افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه همچنین اقدامات خوبی در کلان‌شهر قم در زمینه‌های نورپردازی فضای سبز، مبلمان شهری، دیوارنگاره‌های شهری و … انجام‌شده است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به ساخت سردیس‌ها و تندیس‌های شهدا از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با اشاره به اینکه امیدواریم با تلاش دوچندان و هم‌افزایی بتوانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم، یادآور شد: انتظاری که ازاین‌گونه همایش‌ها و نشست‌ها می‌رود این است که بتوانیم با انتقال و تبادل تجربیات در راستای چگونگی حفظ و گسترش فضای سبز شهری، به رویکرد و راهکار برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری برسیم.

وی با بیان اینکه بحران کم‌آبی چالش اصلی در کلان‌شهرها است که می‌طلبد با انتقال تجربیات چگونگی تأمین منابع در کلان‌شهرها را بررسی کنیم، ابراز کرد: کاشت گونه‌های متناسب با اقلیم‌ هر کلان‌شهر، چگونگی بهبود سیما و منظر در کلان‌شهرها، ارتقای فرهنگ شهروندی و چگونگی جلب رضایت شهروندان و کاشت و نگهداری فضای سبز، می‌تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه باید چالش‌ها و خلأهای قانونی موضوعات فضای سبز و سیما و منظر شهری در کلان‌شهرها در کارگروه‌ها بررسی و نتایج به کمیسیون‌ها ‌ارائه شود، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد هم‌افزایی، ارتقای کمی و کیفی در حوزه سیما و منظر شهری و فضای سبز را داشته باشیم تا بتوانیم خادمین خوبی برای مردم باشیم.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.