ساماندهی اطراف حرم ساده نیست/ اجرای پروژه‌ها نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان است

شهردار قم با بیان اینکه پروژه‌های اطراف حرم مطهر پیچیدگی‌های بسیاری داشته و در کنار آن به بودجه‌های کلان نیاز دارد، گفت: اجرای هفت پروژه اطراف حرم مطهر نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومانی دارد که در این زمینه نباید از مسئولیت دولت در تأمین این سرمایه چشم‌پوشی کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی اطراف حرم ساده نیست/ اجرای پروژه‌ها نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان است
شناسه : 61565 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری قم در سال جاری توجه خود را معطوف به حل معضلات هسته مرکزی شهر قم کرده است، اظهار داشت: در حال زمینه‌سازی برای این کار هستیم اما باید بدانیم پروژه‌های اطراف حرم مطهر پیچیدگی‌های بسیاری داشته و در کنار آن به بودجه‌های کلان نیاز دارند.

وی با اشاره به معضلات هسته مرکزی شهر قم از لزوم تعریض معابر گرفته تا ساماندهی سیما و منظر شهری افزود: پروژه آرامستان نو نیاز به تملک ۱۶۰ باب مغازه و هزینه ۳۶۰ میلیارد تومانی دارد که مطالعات آن امسال در دستور کار شهرداری قم قرارگرفته است.

به گفته شهردار قم طرح ساماندهی چهل‌اختران، تعریض محور دروازه ری، ساماندهی بازارچه شیخان، فاز پنج عمار یاسر، ساماندهی قبرستان نو، ساماندهی میدان مطهری و… از جمله پروژه‌های مهم هسته مرکزی شهر هستند که در دستور کار شهرداری قرار دارند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های پیاده‌راه خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی و خیابان انقلاب اظهار داشت: در ایجاد پیاده‌راه‌های اطراف حرم مطهر به‌دنبال این بودیم که ساحت قدسی این فضا حفظ شود.

به گفته سقائیان‌نژاد، هفت پروژه اطراف حرم مطهر احتیاج به سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومانی دارد که در این زمینه نباید از مسئولیت دولت در تأمین این سرمایه چشم‌پوشی کرد.

وی به انجام مطالعات مختلف برای ساماندهی هسته مرکزی شهر قم و پیگیری برای جذب سرمایه‌ برای اجرای آن‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دو تا سه سال آینده شهروندان و زائران هسته مرکزی شهر قم را کاملاً متفاوت ببینند.

شهردار قم به وضعیت گذشته هسته مرکزی شهر قم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات سال‌های اخیر ساماندهی دست‌فروشی و وانت‌بارها در شهر قم بود که هسته مرکزی شهر را از نا به سامانی نجات داد.

وی اجرای پیاده‌راه‌های هسته مرکزی شهر قم را از دیگر اقدامات شهرداری در مسیر ساماندهی این محدوده دانست و افزود: حل معضلات حقوقی پروژه‌های سرمایه‌گذاری اطراف حرم مطهر در دستور کار قرار داشته و مسیر برای ورود سرمایه‌گذاران در پروژه‌های آتی هموار شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.