ضرورت راه‌­اندازی آزمایشگاه و درمانگاه جامع هموفیلی در قم

شهر بیست/ یکی از فوق تخصصان خون و انکولوژی اطفال گفت: تأکید بر این است که آزمایشگاه و درمانگاه جامع هموفیلی در استان قم راه­‌اندازی شود زیرا رکن اساسی شناسایی بیماران از این امر نشأت می ­گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت راه‌­اندازی آزمایشگاه و درمانگاه جامع هموفیلی در قم
شناسه : 6152 | انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سیدکمال‌الدین اسحاق حسینی بعد از ظهر امروز در نهمین همایش کانون هموفیلی قم که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: حضور هنرمندان در چنین همایش‌­هایی سبب اثرات مثبت، رشد، تکامل، درمان و سلامت بیماران هموفیلی می‌­شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به هموفیلی مستعد خونریزی هستند و از بدو تولد و به صورت ژنتیکی این بیماری همراه آنها است و انواع مختلفی از خونریزی را تجربه می­‌کنند.

این فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال با بیان اینکه اگر این بیماری به موقع شناسایی نشود سبب ایجاد محدودیت­‌ها و معلولیت‌­های جسمی می‌شود گفت: این بیماری در دراز مدت می­‌تواند در نحوه زندگی و تعامل فرد و بیماری تأثیر بگذارد بنابراین شناسایی و تشخیص زود هنگام بیماری هموفیلی نقش مهمی در ادامه حیات دارد.

وی عنوان کرد: هر اندازه بتوانیم اطلاعات این بیماری را به صورت مدون به اطلاع مردم برسانیم و آگاهی مردم افزایش پیدا کند به نفع همگان است.

 اسحاق حسینی یادآور شد: هر فردی که به دنبال ضربه یا خود به خود دچار انواع خونریزی‌­های متعدد پوستی، مخاطی، بینی، داخلی و دستگاه گوارش و مغزی شود باید به پزشک مراجعه کند تا مورد تشخیص و درمان قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام تست­‌های آزمایشگاهی برای تشخیص و درمان بیماری گفت: تست­‌های آزمایشگاهی در استان قم وجود ندارد در حالی که بیمارانی که می­‌خواهیم شناسایی شوند باید چندین بار تست‌های آزمایشگاهی داشته باشند.

این فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال خاطرنشان کرد: تأکید بر این است که آزمایشگاه و درمانگاه جامع هموفیلی در استان قم راه‌اندازی شود زیرا رکن اساسی شناسایی بیماران از این امر نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درمان بیماران هموفیلی تا پایان عمر ادامه دارد گفت: واردات اکثر این داروها از خارج صورت می‌‌­گیرد که هزینه زیادی بر اقتصاد و سلامت کشور وارد می‌­کند.

اسحاق حسینی تأکید کرد: بیماری مزمن جنبه‌­های روانشناختی و منفی در بیمار و خانواده او ایجاد می‌­کند که لازمه آن برگزاری همایش‌­ها و جشن­‌ها است تا لبخند بر لبان بیماران ایجاد شود و بدانند مردم آنها را می‌­شناسند و در زمینه حل مشکل آنها گام برمی‌­دارند.

وی با اشاره به مشکلات و نیازهای بیماران هموفیلی گفت: بسیاری از این بیماران مشکل کار دارند و بسیاری از آنها دارای مشکلات درآمدی هستند بنابراین لازم است استانداری دخالت کند البته یکی از ارکان حمایت از بیماران مزمن و صعب العلاج دولت است که تا حدودی کمک می­‌کند ولی کمک بیشتری در این زمینه نیاز است.

متخصص خون و انکولوژی اطفال جنبه مردمی را از دیگر جنبه­‌ها پررنگ‌­تر ذکر کرد و افزود: امیدواریم با ساخت برنامه‌های هنری آگاهی مردم نسبت به بیماریی­‌های خونریزی­ دهنده افزایش پیدا کند. افراد هنرمند می‌­توانند اطلاعات این بیماری را به داخل خانه­‌ها ببرند تا بیماری مورد شناسایی قرار گیرد و کسانی که بیمار هستند، بتوانند زندگی سالم‌تر داشته باشند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.