افزایش کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: میانگین افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر در سال 1398 حدود 19 درصد خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش کرایه اتوبوس و مینی‌بوس در قم
شناسه : 6133 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، عباس ذاکریان در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر قم اظهار کرد: شاخص‌های تعیین نرخ بلیت اتوبوس و مینی‌بوس درون شهری در سال جاری شامل هزینه‌های سرویس و نگهداری، بیمه، تعمیرات و همچنین افزایش ۲۰ درصدی تورم نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: میانگین افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر در سال ۱۳۹۸حدود ۱۹ درصد خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با بیان اینکه هزینه حمل هر مسافر توسط اتوبوس در قم یک هزار و ۶۶۶ تومان است عنوان کرد: یک سوم این هزینه را مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم را باید دولت پرداخت کند.

ذاکریان اذعان کرد: ۲۳ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم با قیمت هر دستگاه ۷ میلیارد ریال خریداری و وارد قم شده است و طی هفته‌های گذشته نیز قرارداد خرید ۱۰۴ دستگاه اتوبوس با هزینه هر دستگاه ۱۳ میلیارد ریال نهایی شده است که ۴۰ دستگاه آن در روزهای پایانی سال ۹۷ وارد قم شد و ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید نیز تا هفته آینده وارد قم می‌شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.